REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dobre praktyki dla szyldów i witryn wreszcie w Warszawie

  • Autor: UM Warszawa
  • 25 sie 2015 16:09
Dobre praktyki dla szyldów i witryn wreszcie w Warszawie
PKiN, shuttterstock

Stołeczny ratusz oraz Stowarzyszenie Kulturotwórcza Miastodwa, przy wsparciu merytorycznym Stowarzyszenia Miasto moje a w nim, współpracują nad stworzeniem przewodnika dobrych praktyk dla szyldów i witryn w Warszawie.

REKLAMA

Celem tej publikacji jest opracowanie i popularyzacja takich zasad informowania przez przedsiębiorców o swojej działalności w przestrzeni miejskiej, które szanować będą wartości ładu przestrzennego.

Przewodnik oraz zawarte w nim wytyczne stanowić będą podstawę dla przepisów zawartych w przyszłym „kodeksie reklamowym” m.st. Warszawy, którego uchwalenie przez Radę Miasta umożliwi wchodząca w życie 11 września tego roku tzw. ustawa krajobrazowa. Dzięki publikacji Warszawa dołączy do niewielkiego grona ośrodków miejskich w Polsce, które dysponują własnymi księgami standardów szyldowych. W odróżnieniu od pozostałych, warszawski przewodnik dobrych praktyk będzie zawierał zasady lokalizowania szyldów dla całego miasta, a nie tylko dla jego najbardziej reprezentacyjnych obszarów.

- Chcemy, by warszawski przewodnik po szyldach ustanowił nowy standard tego typu opracowań, które do tej pory miały charakter jedynie doraźny bądź fragmentaryczny. Treść publikacji zostanie skonsultowana zarówno z przedsiębiorcami, jak i ekspertami z dziedziny projektowania – zapewnia Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Urzędu m.st. Warszawy.

- Naszym celem jest, aby ta publikacja była nie tylko zbiorem reguł i nakazów, ale przede wszystkim solidną porcją inspiracji i przykładów dobrych praktyk. Chcemy stworzyć przewodnik, który pomoże przedsiębiorcom pozytywnie wyróżnić się w przestrzeni miasta – zwraca uwagę Jan Franciszek Cieślak ze Stowarzyszenia Miastodwa.

Publikacja powstanie do końca 2015 roku.

Stowarzyszenie Kulturotwórcze Miastodwa łączy środowiska socjologów, badaczy, miejskich aktywistów i projektantów z różnych dziedzin. Jego celem jest umożliwianie wspólnej pracy na rzecz lepszego projektowania w przestrzeni publicznej. Posługuje się takimi metodami, jak projektowanie partycypacyjne, projektowanie strategiczne, urbanistyka taktyczna. Stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim od 2007 roku zabiega o lepsze prawo w dziedzinie obecności reklamy w przestrzeni publicznej, edukuje, promuje dobre wzorce i wspiera dobre praktyki. Stowarzyszenie to także baza wiedzy o sytuacji reklamy outdoorowej w całej Polsce: działaniach plastyków miejskich i lokalnych organizacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.