REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dobry szyld to przyszła wizytówka firmy i ozdoba budynku

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 wrz 2015 12:41
Dobry szyld to przyszła wizytówka firmy i ozdoba budynku
fot. YMCA
Dobry szyld to przyszła wizytówka firmy i ozdoba budynku
Dobry szyld to przyszła wizytówka firmy i ozdoba budynku
Dobry szyld to przyszła wizytówka firmy i ozdoba budynku
Dobry szyld to przyszła wizytówka firmy i ozdoba budynku

Jak zaprojektować szyld, przyszłą wizytówkę firmy i jednocześnie subtelną biżuterią budynku czy ulicy? W ramach akcji realizowanej przez Stowarzyszenie Traffic Design pięć małych zakładów rzemieślniczych zlokalizowanych przy ulicy Starowiejskiej w Gdyni zyska nowe szyldy oraz witryny.Tym samym pokaże jak zrobić dobry projekt.

REKLAMA

To już trzecia edycja projektu re:design, którego celem jest poprawa estetyki przestrzeni publicznej oraz propagowanie dobrych praktyk projektowych. Tym razem projekt ma także na celu popularyzację zanikających dziedzin rękodzieła i rzemiosła. W ramach tegorocznej edycji projektu trójmiejscy graficy Typy oraz Negation, warszawskie Syfon Studio oraz łódzki projektant Jakub Stępień (znany jako Hakobo) zajmą się przeprojektowaniem witryn oraz wykonaniem szyldów dla: sklepu z tkaninami, zakładu kaletniczego, warsztatu maszyn do szycia, krawca oraz zakładu naprawy obuwia.

Przy ulicy Starowiejskiej znajduje się kilka niepozornych zakładów rzemieślniczych. W sąsiedztwie krzyczących, kolorowych kasetonów wyróżniają się swoją skromnością i dyskrecją. Pracują w nich rzemieślnicy - mistrzowie swojego fachu, których zakłady przekazywane są z ojca na syna - mówi Mateusz Żywicki, koordynator projektu - Postanowiliśmy docenić oraz wesprzeć tą lokalną działalność, łącząc rzemieślników z projektantami. Celem wspólnych prac będzie podkreślenie obecności tych urokliwych miejsc przy ul. Starowiejskiej.

Projektowi kibicuje plastyk miasta Jacek Piątek: Na jakość estetyczną i funkcjonalną przestrzeni publicznej ogromny wpływ ma forma informacji wizualnej. Nie zawsze przekaz (występujący w różnej formie, kształcie i technologii) jest dobrze wkomponowanym w kontekst przestrzenny. Jak zaprojektować szyld, który będzie dobrą wizytówką firmy i jednocześnie subtelną i elegancką biżuterią budynku czy ulicy? Na to pytanie odpowie realizowany przez Stowarzyszenie Traffic Design projekt re:design.

Rewitalizację ulicy wesprze Bank BPH, organizator konkursu „Zmieniaj świat wokół siebie”. Wyłoniony głosami internautów zwycięzca tego konkursu, czyli Stowarzyszenie Traffic Design, na realizację projektu otrzymał nagrodę w wysokości 40 000 złotych.

Działania na Starowiejskiej to trzecia edycja projektu re:design. Rezultatem pierwszej z nich było oczyszczenie zabytkowego budynku gdyńskiej YMCA z krzykliwych form reklamy oraz wykonanie minimalistycznego szyldu autorstwa Filipa Piaseckiego i Adama Ignaciuka. W ramach drugiej odsłony projektu nowy ręcznie malowany szyld Filipa Kozarskiego pojawił się na kultowej lodziarni Kwaśniak.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY