REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dziewięć firm chce wybudować kolejne odcinki II linii metra

  • Autor: PAP
  • 10 sie 2015 16:24
fot. Fotolia

Pięć firm chce rozbudowywać II linię metra w kierunku zachodnim, a cztery w kierunku wschodnim. W poniedziałek Metro Warszawskie otworzyło koperty w przetargu na budowę kolejnych sześciu stacji. Najniższa oferta na odcinek zachodni to 1 mld 148 mln zł, na wschodni 1 mld 66 mln zł.

REKLAMA

Miasto na rozbudowę centralnego odcinka II linii metra o kolejnych sześć stacji przeznaczyło 3 mld 174 mln 757 tys. zł - poinformowało w poniedziałek Metro Warszawskie.

Najniższą ofertę, spośród pięciu oferentów, na rozbudowę podziemnej kolejki z Ronda Daszyńskiego złożyło tureckie konsorcjum Gulermak - 1 mld 147 mln 999 tys. zł. Najwyżej swoje usługi wyceniło konsorcjum Metrostav Polska S.A - 1 mld 800 mln 373 tys. zł. Na wykonanie tego zadania miasto przeznaczyło 1 mld 684 mln 804 tys. zł.

Metro w kierunku północno-wschodnim chcą budować cztery konsorcja. Najniższa oferta, złożona przez włoskie konsorcjum Astaldi S.p.A., wyniosła 1 mld 66 mln 741 tys. zł, najdroższa - 1 mld 833 mln 69 tys. zł to oferta Budimex S.A. Na wykonanie tego zadania miasto przeznaczyło 1 mld 489 mln 952 tys. zł.

Do realizacji poszczególnych odcinków rozbudowy zostaną wybrani dwaj różni wykonawcy. Kryteriami wyboru najlepszej oferty będą cena (90 proc. punktów) oraz okres rękojmi (10 proc. punktów).

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolejki. Planowane stacje to: "Wolska" (pod ul. Płocką przy skrzyżowaniu z ul. Wolską), "Moczydło" (pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny) oraz "Księcia Janusza" (pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza).

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km nowej trasy, a na niej stacje: "Szwedzka" (pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej), "Targówek 1" (w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Ossowskiego) oraz "Targówek 2" (w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką).

II linia metra wraz z nowymi sześcioma stacjami będzie miała długość ponad 13,5 km.

Według dokumentacji przetargowej budowa nowych stacji powinna potrwać nie dłużej niż 38 miesięcy. Metro Warszawskie szacuje, że kolejne stacje podziemnej kolejki mogą powstać do 2019 r.

Warszawa ogłosiła przetarg na budowę kolejnych stacji podziemnej kolejki w październiku 2014 r. Otwarcie kopert było dwa razy przesuwane. Pierwotnie, po ogłoszeniu przetargu, metro miało przyjmować oferty do 31 marca br. Termin wydłużono o cztery miesiące na prośbę oferentów do 31 lipca, a następnie do 10 sierpnia br.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY