REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 10 cze 2015 14:33
FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis
Dworzec Warszawa Zachodnia, fot. PKP S.A.
FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis
FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis
FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis
FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis
FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis
FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis
FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis
FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis
FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis
FS&P Arcus dla PKP i HB Reavis

Jest już pewne, że nowoczesny dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia ruszy jeszcze przed Bożym Narodzeniem. Ażurowa konstrukcja stanie się znakiem rozpoznawczym nowego obiektu zaprojektowanego przez FS&P Arcus.

REKLAMA

Nowoczesny dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia powstaje w ramach kompleksu West Station, realizowanego wspólnie przez HB Reavis oraz PKP S.A. Inwestycja obejmuje budowę nowego, dodatkowego gmachu dworca o powierzchni ok. 1,3 tys. m kw., w tym 300 mkw. powierzchni przeznaczonej jest na cele komercyjne.  

Realizacja projektu rozpoczęła się w IV kwartale 2014 r. Jak zapewnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP, nowoczesny dworzec zostanie udostępniony pasażerom jeszcze przed tegorocznym Bożym Narodzeniem. Potwierdza te słowa Jerzy Kamiński, kierownik projektu HB Reavis, dodając, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby terminowo zakończyć budowę.

Bator podkreśla również dobrą architekturę nowego dworca, która niewątpliwie na tle otoczenia wyjątkowo się wyróżnia. Autorem koncepcji architektonicznej jest pracownia FS&P Arcus. Obiekt został elastycznie zaprojektowany, tak aby można go było łatwo w przyszłości połączyć z innymi przedsięwzięciami w każdej skali.

W opinii Kamińskiego, ażurowa konstrukcja nowego obiektu jest interesującym wyróżnikiem architektonicznym i ma nadzieję, że stanie się znakiem rozpoznawczym nowego dworca Warszawa Zachodnia. Spora konstrukcja jest wyraźnie widoczna zarówno z Al. Jerozolimskich, jak i z poziomu peronów. Kamiński nadmienia, że projekt nie był zbytnio skomplikowany technicznie. Wyzwaniem był remont tunelu na istniejącym ruchu, ale HB Reavis ma już to za sobą.

Co nowego czeka na pasażerów? Jak mówi Bator ma być przede wszystkim szybciej i łatwej. Nowy gmach powstaje bezpośrednio od strony Al. Jerozolimskich, co ułatwi dostęp do obiektu mieszkańcom Ochoty, Włochów czy Mokotowa. Sprawniej będzie można się dostać zarówno na perony, dzięki położeniu części funkcjonalnej dworca na poziomie -1, jak i zakupić bilety w kasach. Podróżującym udostępniony zostanie parking podziemny na 160 miejsc.

Bator ma nadzieję, że nowy dworzec Warszawa Zachodnia będzie „jaskółką zmian”, która zapoczątkuje całościową rewitalizację przestrzeni wokół kolei.

 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY