REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Gdynia porządkuje miejskie elewacje i walczy z banerami

  • Autor: Stowarzyszenia Traffic Design / UM Gdynia
  • 08 sie 2014 11:05
Gdynia porządkuje miejskie elewacje i walczy z banerami
Re:design YMCA. Szyld stworzony przez Filipa Piaseckiego i Adama Ignaciuk, fot. Stowarzyszenia Traffic Design
Gdynia porządkuje miejskie elewacje i walczy z banerami
Gdynia porządkuje miejskie elewacje i walczy z banerami
Gdynia porządkuje miejskie elewacje i walczy z banerami

Miasto chce uchronić swoje modernistyczne budownictwo przed wszędobylską reklamą. Re:design szyldów miejskich to projekt tworzony wspólnie przez Stowarzyszenie Traffic Design z Centrum Designu Gdynia, Pomorskim Parkiem Naukowo-Technologicznym i Miastem Gdynia. Projekt zakłada realne działania w przestrzeni miejskiej.

REKLAMA

Gdynia zajmuje się oczyszczeniem z chaosu informacyjno-reklamowego budynków, aby w mieście zapanował nowy ład architektoniczny. Na pierwszy ogień poszedł budynek przy ul. Żeromskiego, gdzie mieści się gdyńska YMCA.

- Wybraliśmy budynek YMCA ze względu na jego architekturę, historię oraz prowadzoną w nim działalność niekomercyjną, której beneficjentami są mieszkańcy Gdyni. Kolejnym etapem porządkowania przestrzeni jest usunięcie reklamowych banerów i kasetonów, by odsłonić budynek oraz stworzenie spójnego systemu informacyjnego przy wejściu, który odwiedzie firmy od wieszania swoich reklam na elewacji budynku - mówi Monika Domańska ze Stowarzyszenia Traffic Design.

Do lamusa odeszło charakterystyczne dla YMCA czerwono-niebieskie logo. Zastąpił je minimalistyczny i czytelny napis. - Naszym priorytetem jest, by informacje dotyczące funkcjonowania budynku przedstawić w sposób godny, który przede wszystkim szanuje projekt architektoniczny Stefana Kozińskiego i Bohdana Damięckiego z przełomu lat 40 i 50. Obecnie treści banerów „atakują" formą, ale jednocześnie są nieczytelne oraz często nieaktualne. Koncepcja zakładała stworzenie spójnego systemu informacyjnego, który estetycznie wpiszę się w modernistyczny styl architektury, a praktycznie umożliwi w przyszłości dokonywanie zmian w sposób kontrolowany i niedrogi. Na budynku - jako nadrzędna informacja - znajduje się szyld „YMCA", gdyż właśnie z nazwą tej organizacji jest on od zawsze identyfikowany - mówi grafik Adam Ignaciuk.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.