REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Katarzyna Stańczak z RWSL: Dajemy podręcznik dobrych praktyk, który ma inspirować

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 cze 2015 15:22
Katarzyna Stańczak z RWSL: Dajemy podręcznik dobrych praktyk, który ma inspirować
Ulica Piotrkowska, fot. UM Łódź

Ulica Piotrkowska doczekała się lekarstwa na "estetyczną chorobę", która od lat toczyła wizytówkę Łodzi. Miejski Konserwator Zabytków we współpracy z RWSL znalazł receptę na chaotyczne reklamy, pstrokate afisze i tablice, które nie przystają do reprezentacyjnej ulicy miasta.

REKLAMA

Księga standardów ulicy Piotrkowskiej to kompendium dobrych praktyk dla właścicieli i najemców lokali użytkowych przy najsłynniejszej łódzkiej ulicy. To pierwsze tego typu opracowanie w Polsce.

Jak wspomina Katarzyna Stańczak, architekt z pracowni RWSL, praca nad Księgą standardów rozpoczęła się od szeregu analiz. - Z uwagi na różnorodny charakter poszczególnych budynków przy ulicy Piotrkowskiej, postanowiliśmy pogrupować je według okresów powstawania lub transformacji w których budynki zyskały charakterystyczne detale - wspomina projektantka.

Na tej podstawie architekci wyodrębnili cztery główne nurty w budownictwie mieszczańskim znajdującym się przy głównej arterii w Łodzi. - Żeby zrobić to w prawidłowy sposób staraliśmy się dotrzeć do wszystkich zachowanych materiałów i wspólnie z biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków ustaliliśmy podział na grupy - nadmienia. 

Następnie dla każdej z grup stworzono wizję spójnych z charakterem zabudowy kondygnacji parterów, w których architekci zawarli wytyczne dotyczące kształtowania witryn, oświetlenia, szyldów reklamowych oraz szyldów informacyjnych. - Propozycje opatrzone zostały przykładami „dobrych praktyk” , które zaobserwowaliśmy w innych miastach - dodaje Stańczak.

W opinii architekt, każde miasto potrzebuje wytycznych według których mieszkańcy i jego użytkownicy mogą kształtować otaczającą ich przestrzeń publiczną. Jak wspomina, szczególnie dotyczy to historycznych fragmentów miast, ulic i terenów zabytkowych. - Poparte doświadczeniem i wiedzą z dziedziny kompozycji tworzenie reguł „dobrych praktyk”, ma za zadanie nie tylko upiększać przestrzeń, ale też poprzez porządek lepiej komunikować informację - podkreśla i dodaje, że obecnie  możemy zauważyć tendencję im więcej, bardziej krzykliwie tym lepiej. Właściciele usług w lokalach użytkowych, jako osoby próbujące zareklamować swoją działalność prześcigają się w indywidualnych projektach, które nie współgrając z otoczeniem i innymi najemcami giną w natłoku informacji zamiast ją przekazywać.

- My za klasykiem powtarzamy: "Less is more" i dajemy podręcznik dobrych praktyk, który ma inspirować i wytyczać pożądany kierunek - podsumowuje projektantka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.