REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Koncepcja gliwickiego dworca od PAS Projekt Archi Studio z wykonawcą

  • Autor: PKP SA
  • 31 paź 2014 10:37
Koncepcja gliwickiego dworca od PAS Projekt Archi Studio z wykonawcą
Wizualizacja dworca w Gliwicach po zmianach
Koncepcja gliwickiego dworca od PAS Projekt Archi Studio z wykonawcą
Koncepcja gliwickiego dworca od PAS Projekt Archi Studio z wykonawcą
Koncepcja gliwickiego dworca od PAS Projekt Archi Studio z wykonawcą
Koncepcja gliwickiego dworca od PAS Projekt Archi Studio z wykonawcą
Koncepcja gliwickiego dworca od PAS Projekt Archi Studio z wykonawcą

W postępowaniu na wybór wykonawcy prac budowlanych wpłynęło pięć ofert. Najkorzystniejszą złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. oraz Aldesa Construcciones S.A., które zmodernizuje gliwicki dworzec za 136,8 miliona złotych. Obecnie PKP S.A. oczekuje na uprawomocnienie się decyzji wyboru najkorzystniejszej oferty.

REKLAMA

Nowoczesny, komfortowy i funkcjonalny – taki po zakończeniu inwestycji będzie kompleks
dworca w Gliwicach. Polskie Koleje Państwowe S.A. rozstrzygnęły przetarg na wybór wykonawcy prac budowlanych. W postępowaniu na wybór wykonawcy prac budowlanych wpłynęło pięć ofert. Najkorzystniejszą złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. oraz Aldesa Construcciones S.A., które zmodernizuje gliwicki dworzec za 136,8 miliona złotych. Obecnie PKP S.A. oczekuje na uprawomocnienie się decyzji wyboru najkorzystniejszej oferty. Podpisanie umowy z wykonawcą zostanie poprzedzone standardową kontrolą postępowania przez Urząd Zamówień Publicznych, co jest normalną praktyką przy inwestycjach unijnych o takiej wartości.

Projekt architektoniczny modernizacji dworca przygotowało biuro PAS Projekt Archi Studio.

- W związku z tym planujemy, że umowa z wykonawcą zostanie podpisana do końca IV kwartału tego
roku. Następnie rozpoczniemy prace budowlane na dworcu. Kompleks dworcowy w Gliwicach, to trzeci
po Bydgoszczy i Szczecinie duży projekt dofinansowany ze środków unijnych, którego realizacją
rozpoczynamy w tym roku - mówi Wojciech Rokicki, Zastępca Dyrektora Departamentu Inwestycji
w PKP S.A.

Głównym celem przebudowy kompleksu dworca w Gliwicach jest poprawa komfortu podróżnych oraz dostosowanie obiektu do współczesnych standardów obsługi. Nowością będzie korytarz łączący
obydwie hale, co ułatwi podróżnym przemieszczanie się po dworcu i dostęp do zlokalizowanych w nim
funkcji. Cały kompleks będzie przyjazny dla osób niepełnosprawnych. W posadzce zamontowane
zostaną linie prowadzące z polami uwagi. Pomogą one osobom niewidomym i niedowidzącym w
dotarciu najważniejszych miejsc na dworcu. Zlikwidowane zostaną bariery architektoniczne. Obniżona będzie część okienek kasowych. Nowością będą windy prowadzące na wyższe kondygnacje. W
budynku zostaną wybudowane także toalety przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Stare
tablice odjazdów i przyjazdów wykonawca zastąpi nowoczesnymi tablicami elektronicznymi.
Wymieniony będzie system informacji głosowej podróżnych. Poprawi się bezpieczeństwo. Wykonawca
rozbuduje system monitoringu, który swoim zasięgiem obejmie cały kompleks. Dworzec zyska
nowoczesny system powiadamiania o pożarze oraz BMS, czyli system inteligentnego zarządzania
budynkiem.

Renowacja obejmie elementy historyczne, między innymi mozaikę znajdująca się w holu głównym i
drewniane sufity. Wyremontowanie zostanie elewacja wraz z detalami architektonicznymi. Zyska ona
nową iluminację. Nad wejściem głównym wykonawca prac zamontuje nowy zegar i napis z nazwą
dworca. Gruntowna przebudowa czeka perony i tunele. Z tunelu na poziom peronu będą prowadziły
schody ruchome (tunel główny) i windy (z tunelu od holu autobusowego). W tunelach i na peronach
pojawią się nowe elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów. To nie koniec zmian. Perony zyskają
całkowicie nową nawierzchnię oraz zadaszenie z przeszkleniami. Wymienione zostaną również tory w
obrębie stacji.

Inwestycja będzie współfinansowana ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i
Środowisko. Przebudowa dworca oraz trzech peronów i związanej z nimi infrastruktury zakończy się do
końca 2015 roku. Jedynie prace przy peronie 4 zostaną sfinalizowane w 2016 roku. Dotychczas przy udziale środków unijnych PKP S.A. przebudowała dworce w Gdyni i Wrocławiu, a także wybudowała nowy, podziemny dworzec Kraków Główny.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.