REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Metro redefiniuje tereny na Woli i Pradze, a jak wpływa na inwestycje komercyjne?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 kwi 2014 14:47
Metro redefiniuje tereny na Woli i Pradze, a jak wpływa na inwestycje komercyjne?
Panorama Warszawy

Patrząc na Warszawę, na tak duże biurowce jak np. Rondo 1 czy Metropolitan przy placu Piłsudskiego, widzę dobre inwestycje pod względem biznesowym. Wokół nich nie ma jednak żadnej przyjaznej przestrzeni dla ludzi. Chciałbym, aby biurowce współtworzyły także tkankę miejską - przekonywał w trakcie konferencji Primetime Warsaw Jeroen van der Toolen, dyrektor zarządzający CEE Ghelamco.

REKLAMA

Kluczową inwestycją dla rozwoju Warszawy jest obecnie budowana II linia metra. - Wokół metra pojawia się coraz więcej inwestycji prywatnych i miejskich. Metro jest krwioobiegiem Warszawy, dlatego trzeba je ciągle udoskonalać - powiedział Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy.

W opinii Jeroena van der Toolena II linia metra to tylko podstawa. – Warszawie potrzebne jest więcej niż tylko I i II linia metra. Metro jest bowiem wyznacznikiem jakości życia w mieście tak dużym jak stolica Polski.

Budowa II linii metra wpłynęła też poniekąd na przesuwanie się biznesowej dzielnicy Warszawy na zachód – na Wolę. Tu swoje inwestycje lokują właśnie takie firmy jak Ghelamco czy Skanska. Pomimo, że miasto nie ma intencji przesuwania biznesowej części na zachód, to zdaniem Jacka Wojciechowicza, inwestorzy chcą lokować inwestycje komercyjne w przestrzeni przyjaznej dla mieszkańców Warszawy. Taką przestrzenią okazuje się Wola.

- Patrząc na Warszawę, na takie duże projekty jak np. Rondo 1 czy Metropolitan przy placu Piłsudskiego, to są to projekty dobre tylko pod względem biznesowym. Wokół nich nie ma żadnej przyjaznej przestrzeni dla ludzi. Natomiast ja chciałbym, aby projekty biurowe tworzyły też tkankę miejską. Taką przestrzenią, którą da się jeszcze uformować i sprawić, aby projekty były miastotwórcze jest Wola i okolica ronda Daszyńskiego. Aby stworzyć dobrą przestrzeń publiczną nie trzeba tak dużego wysiłku i funduszy, jak się może wydawać. Warto zwrócić uwagę na atrakcyjne, designerskie oświetlenie ulic, więcej zieleni wokół biurowców, amfiteatr, fontanny – m.in. tego typu małą architekturę planujemy np. przy Warsaw Spire, a także restauracje czy inne usługi, przy których ludzie chętnie spędzają czas – mówił Jeroen van der Toolen. – Deweloperzy powinni wspólnie o tym myśleć, aby tworzyć interaktywną przestrzeń wokół swoich projektów – dodał.

Konferencja Primetime Warsaw odbyła się 03.04.2014 r. w Muzeum Historii Żydów Polskich. W panelu dotyczącym wpływu budowy II linii metra na Wolę i Pragę wzięli udział Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent m.st. Warszawy, Jeroen van der Toolen, dyrektor zarządzający CEE Ghelamco, a także Andrzej Chołdzyński, architekt i prezes zarządu AMC Chołdzyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY