REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Moomoo Architects stworzyli projekt unikalnego Food Boutique

  • Autor: UM Łódź
  • 16 lut 2015 15:03
Moomoo Architects stworzyli projekt unikalnego Food Boutique
Food Boutiqe, Łodź, projekt: Moomoo Architects
Moomoo Architects stworzyli projekt unikalnego Food Boutique
Moomoo Architects stworzyli projekt unikalnego Food Boutique
Moomoo Architects stworzyli projekt unikalnego Food Boutique
Moomoo Architects stworzyli projekt unikalnego Food Boutique

W Łodzi przy ul. Piotrkowskiej 217 powstanie „Food Boutique” - pierwszy w Polsce całoroczny targ z unikatową żywnością. Projekt targu powstał w pracowni Moomoo Architects. Przedsięwzięcie będzie polskim odpowiednikiem kultowego londyńskiego Borough Market, klimatycznej barcelońskiej La Boquerii czy tętniącego życiem madryckiego Mercado de San Miguel.

REKLAMA

Siedzibą Food Boutique będzie poprzemysłowa hala, mieszcząca się na terenie dawnego kompleksu fabrycznego Józefa Johna przy Piotrkowskiej 217. Jakość, unikatowość oraz niepowtarzalna atmosfera mają się stać głównymi atutami miejsca. Sam Food Boutique będzie złożony z 40 mini restauracji, sklepów z potrawami i produktami nie tylko z regionu, ale także całego świata. Inicjatorzy projektu liczą, iż targ stanie się także atrakcją turystyczną, przyciągającą do Łodzi miłośników ulicznego jedzenia z całego kraju. Projekt targu powstał w pracowni Moomoo Architects.

Naszym celem jest zgromadzenie w jednym miejscu najlepszych handlowców, specjalistów i entuzjastów swojej dziedzinie, tak aby w centrum Łodzi móc wybrać się na codzienne zakupy w niecodzienny sposób i w niecodziennej atmosferze – mówi Radosław Szwugier, koordynator projektu Food Boutique z ramienia Łódzkiej Strefy Kreatywnej.

Korzeni Food Boutiqe można doszukiwać się w tzw. "street food", czyli jedzeniu przygotowanym na oczach klienta, sprzedawanym bezpośrednio na ulicy. Potrawy serwowane w restauracjach targu będą również wpisywać się w trend ulicznego jedzenia oraz dążyć do rozwijania i upowszechniania tej idei. Już za rok przy Piotrkowskiej 217 łodzianie będą mogli kupić produkty najwyższej jakości oraz skosztować dań przygotowanych przez najlepszych kucharzy - pasjonatów.

Istotnym walorem przedsięwzięcia jest dobór najemców. Tylko osoby z pasją, zaangażowaniem i niekonwencjonalnym podejściem do prowadzenia tego typu biznesu mają szansę zagościć w progach Food Boutique. Główną zaletą inwestycji będą stosunkowo niskie i stałe czynsze – dodaje Szwugier.

Na terenie Łódzkiej Strefy Kreatywnej obyło się już pięć edycji Łódź Street Food Festival. W dotychczas zorganizowanych świętach ulicznego jedzenia udział wzięło ponad 40 restauracji na kółkach (tzw. food trucków) oraz ponad 50 restauratorów z całej Polski. Organizatorzy szacują, że festiwal odwiedziło łącznie ponad 10 tys. osób.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY