REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

×

Szukaj w serwisie

Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy

  • Autor: Propertydesign.pl, PKP
  • 22 maj 2014 09:58
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Dworzec PKP Kutno
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy
Nie tylko dworzec w Kutnie już nie kłuje w oczy

Dworce zmodernizowane przez PKP w pierwszym półroczu 2014 r. to m.in. dworzec w Środzie Wielkopolskiej, w Myszkowie, Międzyrzecu Podlaskim. Kilka dni temu PKP zapowiedziało również, że rusza modernizacja dworca w Pile. Zapraszamy do galerii nowo zmodernizowanych dworców PKP.

REKLAMA

"Czy byłeś kiedyś w Kutnie na dworcu w nocy - jest tak brudno i brzydko, że pękają oczy" - śpiewał Kazik Staszewski. Dziś już nie tylko dworzec w Kutnie, zmodernizowany w 2012 r. za 13 mln zł, nie kłuje w oczy. W pierwszym półroczu 2014 r. PKP wyremontowało dworce w Środzie Wielkopolskiej, w Myszkowie, Międzyrzecu Podlaskim, Białej Podlaskiej i w Kościanie.

Dworce zmodernizowane w I półroczu 2014 r.

Dworzec w Kościanie został oddany do użytku pasażerów pod koniec marca br. Koszt jego przebudowy to 4,4 mln zł. Wykonawcą prac było Przedsiębiorstwo Budowlane JACK-BUD. W ramach prac remontowych odrestaurowano elewację oraz wnętrze dworca. Uporządkowano również teren bezpośrednio przylegający do dworca, położono nowe chodniki, a przed budynkiem zamontowano stojak na rowery.

Modernizacja dworca w Białej Podlaskiej zakończyła się w połowie marca br. Odrestaurowano zabytkową elewację dworca. Zmieniło się też wnętrze obiektu – odnowiono hol,
wymieniono wszystkie instalacje oraz stolarkę okienną i drzwiową. Zmianie uległ również teren przed dworcem - uporządkowano pobliski plac. Wykonawcą prac było konsorcjum firm: WMPS Wylewki Maszynowe s.c. Paweł Kułaga Sebastian Zając i EKOBUD Sp. z o.o. Koszt inwestycji wyniósł ponad 2,8 mln zł netto i został sfinansowany ze środków
własnych PKP S.A. oraz środków budżetu państwa.

Dzięki kosztującej 4 miliony złotych inwestycji dworzec w Myszkowie przeszedł kompletną metamorfozę. Historyczny blask, z czasów budowy dworca, odzyskała ceglana elewacja, która została wyczyszczona i podkreślona przez nową iluminację. Z pietyzmem poddano renowacji znajdujące się na elewacji detale architektoniczne. Z budynku zostały usunięte szpecące go reklamy, a także zasłaniający bryłę dworca kiosk i wiata przystankowa.

Zmieniło się wnętrze obiektu, które dostosowano do dzisiejszych standardów. Odrestaurowano hol dworca, który pełni jednocześnie funkcję poczekalni, a także pomieszczenia kas biletowych, gdzie otworzyły się kasy Kolei Śląskich. W holu pojawiło się nowe oświetlenie, system informacji wizualnej podróżnych (tablice z piktogramami). Na zewnatrz, po obu stronach budynku dworca ustawiono dwa stylizowane zegary dwustronne.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY