REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowa siedziba ZUS w Łodzi dzięki technologii BIM

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 06 lis 2015 16:39
Nowa siedziba ZUS w Łodzi dzięki technologii BIM
fot. Skanska
Nowa siedziba ZUS w Łodzi dzięki technologii BIM
Nowa siedziba ZUS w Łodzi dzięki technologii BIM
Nowa siedziba ZUS w Łodzi dzięki technologii BIM
Nowa siedziba ZUS w Łodzi dzięki technologii BIM
Nowa siedziba ZUS w Łodzi dzięki technologii BIM
Nowa siedziba ZUS w Łodzi dzięki technologii BIM
Nowa siedziba ZUS w Łodzi dzięki technologii BIM

Wydział Orzecznictwa Lekarskiego, Inspektorat Bałuty, pomieszczenia dla lekarzy orzeczników, komisji lekarskich oraz archiwum, sala obsługi klientów dla mieszkańców Bałut i Górnej, sale szkoleniowe - Zakład Ubezpieczeń Społecznych zyskał nową siedzibę w Łodzi. Obiekt wybudowała Skanska wykorzystując technologię BIM.

REKLAMA

Inwestycja o wartości blisko 30,5 mln zł brutto została zrealizowana na zlecenie ZUS. Prace trwały od listopada 2013 r. W październiku br. Skanska podpisała protokół odbioru końcowego i tym samym zakończyła realizację kontraktu. W budynku znajdą się biura na potrzeby I i II oddziału ZUS.

Technologia BIM

Podczas realizacji projektu Skanska korzystała ze sparametryzowanego, trójwymiarowego modelu BIM obiektu (to model umieszczony w przestrzennym układzie współrzędnych X,Y,Z).

- Model wykonaliśmy na podstawie otrzymanej od inwestora dokumentacji wykonawczej – mówi Bartłomiej Adamczuk, Biuro Projektów, Skanska. - System 3D pozwolił na efektywniejsze wykorzystanie czasu pracy oraz uniknięcie wielu kolizji budowlanych – podkreśla Bartłomiej Adamczuk. - Dzięki technologii BIM roboty wykonane zostały szybciej oraz z dużą precyzją. Zarządzanie projektem w tej technologii zadecydowanie ułatwiło też koordynację prac instalacyjnych – dodaje.

Funkcjonalność i estetyka

Budynek o wysokości 21 m posiada pięć kondygnacji naziemnych oraz jest częściowo podpiwniczony. To konstrukcja żelbetowa monolityczna. Powierzchnia użytkowa wynosi 7 963 m kw., z czego 3 290 m kw. zajmują biura. Kubatura obiektu to 36 311 m sześc., zaś powierzchnia zabudowy 1 734 m kw.

- To funkcjonalny i estetyczny biurowiec - komentuje Sylwester Lewandowski, Mmenadżer projektu, Skanska. - Klienci będą mieli łatwy dostęp do sali obsługi klientów i lekarzy orzeczników zarówno poprzez recepcję, jaki i portiernię w głównym holu oraz w holach bocznych na parterze - podkreśla.

Udogodnieniem są klimatyzowane pomieszczenia. Obiekt posiada pełną infrastrukturę teleinformatyczną oraz zapewnia bezpieczeństwo danych.

W ramach kontraktu spółka wykonała również budynek garażowy oraz zagospodarowała teren. Wokół obiektu powstały nowe ciągi komunikacyjne, miejsca parkingowe oraz zieleń. Projekt nasadzeń szaty roślinnej w obrębie inwestycji został dopasowany do projektowanego układu ciągów komunikacyjnych.

Budynek jest bardzo funkcjonalny, a kwota jego wykonania, przy tego typu projekcie, racjonalna cenowo. Klienci ZUS zyskali przyjazny budynek administracji publicznej.

Gazowe zabezpieczenie archiwum przed pożarem

W nowym biurowcu Skanska wykonała także archiwum – to łącznie ponad 7 000 mb półek, na których przechowywane będą dokumenty.

- Aby zabezpieczyć archiwum przed pożarem, wykonaliśmy tu specjalną instalację gaszenia gazem – mówi Partycja Bryszewska, inżynier budowy, Skanska. – Instalacje gazowe stosuje się wszędzie tam, gdzie woda lub jej roztwory mogą spowodować straty porównywalne z działaniem ognia lub nawet większe, czyli np. w serwerowniach, archiwach, bibliotekach czy chociażby w rozdzielniach elektrycznych – wyjaśnia inżynier.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.