REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowości w metrze. Nowe bramki, biletomaty i wygląd tablic

  • Autor: UM Warszawa
  • 23 paź 2014 11:46
Nowości w metrze. Nowe bramki, biletomaty i wygląd tablic
Nowości w metrze, fot. UM Warszawa

Pasażerów II linia metra czekają nowości: bramki wejściowe będą nowocześniejsze, a drogę wskaże zupełni nowy system informacji pasażerskiej.

REKLAMA

Nowe bramki i biletomaty

Jak informuje warszawski magistrat, na bramkach drugiej linii metra nie będzie kołowrotków – urządzenia znane z I linii metra nie zostały zamontowane na II linii. Są za to bramki, przez które pasażer przechodzi, gdy rozsuną się na boki szklane płyty.

Przezroczyste tafle są oznakowane żółtymi pasami tak, aby były dobrze widoczne. Takie bramki są nowocześniejszymi rozwiązaniami niż kołowrotki, a i dla pasażerów wygodniejsze, ponieważ rozsuwają się samodzielnie i nie trzeba ich popychać - podaje magistrat warszawski.

Na każdej stacji wśród nowych bramek będzie jedna, która jest szersza od pozostałych – będą mogły z niej korzystać osoby z bagażem, wózkiem dziecięcym, niepełnosprawni. Jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza w przyszłości wymiany kołowrotków na bramki rozsuwane na I linii metra. Już wkrótce pilotażowo, po jednej takiej bramce pojawi się na dwóch stacjach – na południowych głowicach stacji Wierzbno i Politechnika. Na centralnym odcinku nie zabraknie również automatów biletowych. Będzie ich w sumie 70 sztuk.

Nowy wygląd tablic

Nowością jest też system informacji pasażerskiej. Będzie jaśniejszy i czytelniejszy dla pasażerów oraz znajdzie się w nim więcej przydatnych informacji. Istotą systemu jest kod kolorystyczny. Zgodnie z założeniami Systemu tło tablic informacji jest białe. Wszelkie informacje dotyczące konkretnej stacji metra, w obrębie której się znajdujemy, są umieszczane w kolorze wiodącym – dla linii M2 czerwonym (linia M1 pozostaje przy kolorze ciemnoniebieskim). Dla pozostałych informacji dedykowany jest kolor ciemnoszary.

Dla pasażera, który wysiądzie z pociągu najistotniejsze jest wskazanie głównych kierunków (ulic), powiązań z komunikacją naziemną, numerów wyjść czy dostępności urządzeń transportu pionowego (wind, schodów ruchomych). Te informacje pojawiają się na tablicach peronowych. Na kolejnych tablicach przy schodach z peronu, a następnie w obrębie przejść podziemnych, informacja o wyjściach jest rozdzielana według właściwych kierunków. Na II linii wprowadzane są kolejne elementy – dodatkowe (poboczne) ulice czy kierunki (dzielnice, ulice) dla przystanków komunikacji naziemnej.

Informacje o wyjściach są opatrzone specjalnym piktogramem, którego elementem jest numer wyjścia oraz strzałka o kierunku zgodnym z tym, w jakim należy podążać. Całość znajduje się na ciemnoszarym tle, kontrastowym względem innych treści tablicy.

Dla pasażera wchodzącego do metra kluczowe jest wskazanie najkrótszej drogi do najbliższego zejścia na peron i ta informacja zawsze znajduje się w górnej części tablicy. Ponadto, korytarze metra pełnią także rolę przejść podziemnych. Dlatego na każdej tablicy wejściowej i następnie na kolejnych zgodnie z przedstawionymi wcześniej kierunkami, podawana jest informacja o numerach wszystkich wyjść.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.