REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowy dworzec w Tychach: to nie był lifting, ale gruntowna modernizacja

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 06 sie 2014 09:48
Nowy dworzec w Tychach: to nie był lifting, ale gruntowna modernizacja
Nowy dworzec w Tychach, fot. UM Tychy
Nowy dworzec w Tychach: to nie był lifting, ale gruntowna modernizacja
Nowy dworzec w Tychach: to nie był lifting, ale gruntowna modernizacja
Nowy dworzec w Tychach: to nie był lifting, ale gruntowna modernizacja
Nowy dworzec w Tychach: to nie był lifting, ale gruntowna modernizacja

W Tychach dobiegają końca prace związane z budową dworca dla autobusów i trolejbusów. Dawną pętlę autobusową całkowicie przebudowano.

REKLAMA

- Powstało sześć równoległych stanowisk dla komunikacji miejskiej, lokalnej i dalekobieżnej – dwa pierwsze stanowiska przeznaczone będą dla trolejbusów, trzy kolejne dla autobusów MZK, szóste dla linii dalekobieżnych. Każde stanowisko jest zadaszone i zostało wyposażone w ławki, gabloty i tablice cyfrowe, na których będą wyświetlane informacje o najbliższych odjazdach – wylicza Mieczysław Podmokły, z-ca prezydenta Tychów ds. infrastruktury.

Osobna tablica została zamontowana w głównej hali dworca PKP, pasażerowie będą mogli sprawdzić na niej nie tylko godziny odjazdów najbliższych autobusów i trolejbusów, ale też pociągów. W najbliższym czasie w pobliżu dworca ma także stanąć infokiosk.

- Cały plac przed dworcem ma nową, asfaltową nawierzchnie, powstały chodniki, a także wydzielono postój dla taksówek. Ponadto na skrzyżowaniu ulic Andersa i Asnyka wybudowano rondo, które obsługuje dojazd do pętli – mówi Wojciech Łyko, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

Budowa dworca dla autobusów i trolejbusów to tylko część większego kontraktu, który Tychy realizują wspólnie z Tramwajami Śląskimi przy udziale środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Projekt ten zakłada także budowę dwóch parkingów wielopoziomowych typu „Park&Ride”.  Każdy z nich pomieści po 350 samochodów.

- Od kilku lat sukcesywnie inwestujemy w transport publiczny, budowa nowoczesnego centrum przesiadkowego to kolejny krok w kierunku realizacji tych założeń. Chciałbym, by mieszkańcy Tychów chętnie i często korzystali z komunikacji miejskiej, do tego nie wystarczą tylko ładne autobusy czy trolejbusy. Niezbędne są także inwestycje w infrastrukturę, dlatego kilka lat temu wyremontowaliśmy tyski dworzec, wybudowaliśmy trzy nowoczesne stacje przesiadkowe, a już niebawem zakończy się  budowa dwóch wielopoziomowych parkingów typu Park & Ride – mówi Andrzej Dziuba, prezydent Tychów.

Na parkingu naziemnym - obok głównego dworca kolejowego, gotowa jest już cała konstrukcja. Powstały klatki schodowe, szyb windowy oraz rampy, po których kierowcy będą mogli wjeżdżać i wyjeżdżać z parkingu. Obecnie w środku budynku trwają prace wykończeniowe – kładzione są tynki i instalacje. Lada dzień rozpocznie się ocieplanie ścian i pojawi się nowa elewacja.  Na naziemnym parkingu obok stacji Tychy Lodowisko (u zbiegu ulic Dąbrowskiego i Wyszyńskiego) zakończono budowę wszystkich czterech kondygnacji, a obecnie trwają ostatnie prace na rampach. Rozpoczęła się też budowa tunelu, który połączy parking z peronem. Będzie miał on 18 metrów długości.

Cała warta prawie 53,5 mln zł netto inwestycja ma być gotowa do końca roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY