REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

PKP mocno stawia na rewitalizację

  • Autor: PKP S.A.
  • 10 lip 2014 13:28
PKP mocno stawia na rewitalizację
fot. Fotolia

Dzięki przeprowadzonym przez PKP S.A. rewitalizacjom skrócony został czas podróży, a zmodernizowane dworce stają się bardziej komfortowe i wygodniejsze.

REKLAMA

Skrócenie czasu podróży, wygodne i funkcjonalne perony, naprawa przejazdów kolejowych i dzięki temu wyższy poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy pociągiem – takie korzyści dla pasażerów przynoszą prace rewitalizacyjne realizowane na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A

3,6 mld zł to wartość programu rewitalizacyjnego realizowanego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przy wsparciu środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Obejmuje on 12 inwestycji polegających na odtworzeniu parametrów technicznych linii kolejowej po długim okresie eksploatacji, czyli zmianie prędkości przejazdowych np. z 30 km/h do 120 km/h, a także na odnowieniu peronów, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżujących koleją. 

Korzyści dla pasażerów i przewoźników

W marcu tego roku zakończyła się rewitalizacja linii kolejowej między Bydgoszczą a Toruniem, dzięki czemu czas przejazdu pociągów na tej trasie skrócił się o 20 minut. Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po zrewitalizowanych torach na odcinku Koniecpol – Opole, co oznacza, że podróż z Warszawy do Wrocławia skróci się aż o 1,5 godziny. Natomiast w 2015 r. dzięki remontowi linii na odcinku Kalety - Ostrzeszów przejazd pomiędzy Śląskiem a Wielkopolską skróci się o blisko 1,5 godziny.  

Cały program rewitalizacyjny na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakłada remont łącznie ponad 560 km linii kolejowych (ponad 870 km torów), a do tego odnowienie 126 peronów i 365 obiektów inżynieryjnych oraz liczne prace na przejazdach kolejowo-drogowych, które podwyższą bezpieczeństwo ruchu.

Dlaczego rewitalizacja?

Rewitalizacja, czyli przywrócenie parametrów technicznych linii kolejowej po długim okresie eksploatacji jest najszybszą i najtańszą metodą usprawnienia ruchu kolejowego. Pozwala na likwidację ograniczeń prędkości oraz zwiększenie bezpieczeństwa prowadzenia ruchu.

Ważnym aspektem prac rewitalizacyjnych jest także fakt, że nie wymagają one uzyskania wielu pozwoleń administracyjnych niezbędnych do rozpoczęcia robót, gdyż nie zmieniają istotnie warunków lokalizacyjnych oraz środowiskowych. Sam proces przygotowawczy w porównaniu z modernizacją może być nawet dwa razy krótszy. 

Inwestycje w całej Polsce

W ramach programu rewitalizacyjnego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują prace na następujących trasach: Toruń - Bydgoszcz; Koluszki – Częstochowa; Częstochowa – Fosowskie; Błotnica Strzelecka - Opole Groszowice; Inowrocław - Jabłonowo Pomorskie; Zawiercie - Dąbrowa Górnicza - Jaworzno Szczakowa; Kalety – Kluczbork; Rybnik – Chałupki; Kluczbork – Ostrzeszów.

Do tego dochodzi jeszcze dwuetapowy projekt przejazdowy, który zakłada podniesienie poziomu bezpieczeństwa na ponad 300 przejazdach kolejowych w całym kraju oraz projekt rozjazdowy obejmujący modernizację niemal 700 rozjazdów znajdujących się na 31 liniach kolejowych i 142 posterunkach ruchu. Realizacja tych zadań zwiększy bezpieczeństwo przejazdu pociągów na rozjazdach i przejazdach kolejowych, a w miejscach ich modernizacji zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości, co zdecydowanie poprawi komfort jazdy i skróci czas podróży koleją.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY