REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

×

Szukaj w serwisie

PKP stawia na małą architekturę. Perony odzyskują blask

  • Autor: PKP S.A.
  • 29 paź 2014 11:05
PKP stawia na małą architekturę. Perony odzyskują blask
PKP stawia na małą architekturę. Perony odzyskują blask, fot. PKP S.A.
PKP stawia na małą architekturę. Perony odzyskują blask
PKP stawia na małą architekturę. Perony odzyskują blask
PKP stawia na małą architekturę. Perony odzyskują blask

W tym roku na sieci kolejowej przybyło już 150 nowych lub zmodernizowanych peronów, a kolejnych 50 jest w budowie. Nowoczesne perony powstają w ramach największego w historii polskich kolei programu modernizacji narodowej sieci kolejowej.

REKLAMA

Wygodę na peronach zapewniają nie tylko nowe ławki i wiaty oraz elementy architektoniczne, umożliwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym, ale także odpowiednia wysokość obiektów ułatwiająca wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Standardowo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. instalują oznaczenia, które umożliwiają bezpieczne poruszanie się osobom niedowidzącym. Na wielu peronach montowany jest także monitoring.

Pozytywne zmiany w całej Polsce

Udogodnienia tego typu pojawiają się w całym kraju. Od września br. mieszkańcy Lublina mogą korzystać z nowego peronu wyposażonego w ławki, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty na rozkłady jazdy. Unowocześniony obiekt ułatwia nie tylko obsługę podróżnych, ale zwiększa też przepustowość stacji. To pozwoliło przygotować korzystniejszy dla pasażerów rozkład jazdy szynobusów obsługujących aglomerację.

Komfortowe warunki oczekiwania na pociąg, czy to za sprawą nowych ławek, nawierzchni, czy zadaszenia, mają już także pasażerowie korzystający ze stacji Łódź Widzew. Obecnie trwa rozbudowa obiektu aż do budynku dworca. Po zakończeniu modernizacji peronów, stacja będzie wyposażona w trzy perony nakryte rozległą wiatą oraz dziesięć torów. W trakcie budowy jest przejście podziemne, które zostanie dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz opiekunów z dziećmi.
Nie do poznania zmieniła się także stacja w Żyrardowie, gdzie już niebawem będzie możliwe jednoczesne zatrzymywanie się trzech pociągów. W ramach modernizacji odcinka Warszawa Zachodnia – Skierniewice, perony w tej lokalizacji zmieniły się w bardziej komfortowe, a prowadzona obecnie przebudowa przejścia podziemnego, nie tylko poprawi dostępność obiektu, ale także połączy dwie części miasta. 

Perony odzyskują blask

W ramach tej samej modernizacji, kompleksową odnowę przechodzi także stacja w Grodzisku Mazowieckim, gdzie peron wyspowy wzbogacił się m.in. o nową antypoślizgową nawierzchnię wraz z tzw. wypustkami, ostrzegającymi przed końcem krawędzi. Efekty prac na linii ze stolicy do Łodzi, można też zobaczyć w Radziwiłłowie Mazowieckim. Tamtejsza stacja odzyskała blask za sprawą nowych wiat, ławek, zegarów czy pochylni ułatwiających korzystanie z obiektu osobom z ograniczoną możliwością poruszania się.  

Z kolei w ramach modernizacji linii kolejowej na odcinku Siedlce – Terespol, kompleksowy remont przeszły stacje m.in. w Łukowie Zapowiedniku i Międzyrzecu Podlaskim. Wyposażono je w windy i pochylnie, a za sprawą kompleksowego i bardzo estetycznego wykończenia obiektów, są bardziej przyjazne podróżnym. 

700 komfortowych peronów w trzy lata

Nowoczesne perony powstają w ramach największego w historii polskich kolei programu modernizacji narodowej sieci kolejowej. Tylko w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczą na ten cel ponad 7 mld zł. Środki te pozwolą na oddanie do eksploatacji ponad 200 komfortowych peronów na stacjach i przystankach w całym kraju. W latach 2013-2015 pasażerom udostępnionych zostanie około 700 tego typu obiektów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY