REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 cze 2015 11:59
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły, fot. MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects
Projekt strefy wejściowej do szkoły według założeń MOM Architects

Teren przed wejściem do szkoły powinien pełnić funkcje reprezentacyjne, zarazem powinien być aktywizowany, ożywiony. - Założyliśmy, aby przestrzeń przed wejściem „oddać dzieciom” - wspomina Michał Cichy z MOM Architects.

REKLAMA

Projekt strefy wejściowej do Szkoły Podstawowej nr 17 im. J. I. Kraszewskiego na Os. B. Chrobrego 105 w Poznaniu opracowała pracownia MOM Architects.

Założenia

• wymiana posadzki • likwidacje barier – zapewnienie dogodnego dostępu, osobom poruszającym się na rowerach, matką z wózkami, osobą poruszającym się na wózkach inwalidzkich. • projekt małej architektury (ławki) • sytuowanie stojaków rowerowych • zaprojektowanie zieleni

Idea

Teren przed wejściem powinien pełnić funkcje reprezentacyjne, zarazem powinien być aktywizowany, ożywiony. Powinny pojawić się ławki oraz zieleń, dawać możliwość zaparkowania bezpiecznie rowerów oraz w bezpieczny i wygodny sposób umożliwić dostęp do szkoły.

- Założyliśmy aby przestrzeń przed wejściem „oddać dzieciom” - wspomina Michał Cichy z MOM Architects. W zaprojektowanych przez architektów zieleńcach, dzieci pod okiem nauczyciela, np. w ramach zajęć biologii czy środowiska mogłyby sadzić wybrane rośliny. Później by je doglądały np. na wiosnę mogły by sadzić tulipany, a potem wręczać je mamom na dzień mamy, sadzić warzywa i uczyć się jak wygląda proces wegetacji itp.

W takim wariancie sadzenia zieleni jest możliwość, aby zieleń była dosadzana w miarę środków finansowych, albo w przypadku roślin sezonowych, koszty nie były by duże.

Rozwiązania przestrzenne

Po analizie wysokości posadzek zewnętrznych, wejścia, schodów oraz asfaltu przed schodami, architekci szukając miejsca na dogodny wjazd (rampę) doszli do wniosku, że w przestrzeni wejścia nie potrzeba dokładać kolejnego elementu (rampy). Zamierzony cel można było osiągnąć poprzez niwelacje terenu, uzyskując w ten sposób wygodny płaski dojazd, dostęp.

Opis materiałowy

Wykonanie posadzek zakłada się z kostki betonowej bez fazowej w dwóch kolorach, szarym oraz grafitowym o wymiarach 10x20cm, bez fazowa kostka doskonale nadaje się na powierzchnie jezdne takie jak drogi rowerowe, podjazdy. Kostka brukowa ułożona będzie ułożona w pasy w nieregularnych odstępach. Od wejścia od strony asfaltu ma być w ciemnym grafitowym kolorze, przechodząc tonalnie do koloru jasnego. Takie ułożenie pozwala osiągnąć efekt wyhamowania. Tam gdzie jeżdżą auta jest ciemny asfalt,wchodząc na działkę jest ciemny bruk, stopniowo w stronę wejścia do budynku robi się jaśniejszy. Murki wykonano z cegły czerwonej takiej jak w istniejącym budynku. Barierki stalowe z płaskowników. Stojaki rowerowe stalowe przytwierdzone do podłoża. Schody betonowe.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY