REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Reklamy w Lublinie. Kodeks uporządkuje chaos i będzie ładniej?

  • Autor: UM Lublin
  • 22 wrz 2015 15:21
fot. Fotolia

Miasto Lublin rozpoczyna prace nad uchwałą regulującą możliwości reklamowania się w przestrzeni publicznej. Jest to możliwe dzięki przyjętej we wrześniu br. ustawie krajobrazowej dającej miastom większe kompetencje w zakresie ochrony krajobrazu.

REKLAMA

Uchwała może określić liczbę i dopuszczalne rozmiary nośników reklamowych, rodzaje materiałów i ich standardy jakościowe, a także wydzielić strefy miejskie i wskazać wysokość opłat za reklamy - informuje oficjalny portal miejski Lublina.

- Zależy nam na uporządkowaniu przestrzeni miejskiej, w szczególności Śródmieścia i Starego Miasta, które są wizytówką Lublina. Zabytkowe kamienice, element Pomnika Historii, są naszym dziedzictwem, które musimy chronić. Ustawa krajobrazowa daje nam możliwość wprowadzenia lokalnych uregulowań, dlatego rozpoczynamy prace nad dokumentem, który da nam jasne wytyczne związane z kształtowaniem przestrzeni i narzędzia skutecznego reagowania na przypadki oszpecanie miasta. Znaczna część dotychczas uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w niewystarczającym stopniu dotyka tej problematyki, dlatego chcemy rozpocząć prace jak najszybciej – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Miasta Lublin.

Zapisami, które ostatecznie znajdą się w uchwale Rady Miasta, zajmie się zespół zadaniowy, złożony m.in. z pracowników Wydziałów: Planowania, Architektury i Budownictwa, Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków, Zarządu Dróg i Mostów oraz Podatków. Zespół będzie konsultował swoje propozycje z ekspertami zewnętrznymi, środowiskami zainteresowanymi zapisami uchwały oraz mieszkańcami. Następnie projekt zostanie poddany pod konsultacje społeczne.

- Będziemy chcieli określić jakie rodzaje reklam będzie można umieszczać na terenie miasta m.in, zależy nam na ograniczeniu ich obecności na terenie zabytkowego zespołu Starego Miasta i Śródmieścia Lublina, ale także ograniczenie ich liczby wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych. Skupimy się także na szczegółowym określeniu miejsc lokalizacji reklam na elewacjach budynków i ich maksymalnej powierzchni. Ustawa dopuszcza wprowadzenie opłat reklamowych oraz kar, za ich bezprawne umieszczanie w przestrzeni miejskiej – zapowiada Hubert Mącik, miejski konserwator zabytków.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY