REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Społeczny wymiar zieleni

  • Autor: Muzeum Historyczne m.st. Warszawy
  • 18 kwi 2014 14:48
Społeczny wymiar zieleni
fot. Fotolia

Jaką rolę odgrywała i jak wyglądała zieleń osiedla za czasów Zofii i Oskara Hansenów? Jakie przestrzenie publiczne i roślinność oferują osiedla budowane przy ul. Racławickiej na przełomie XX i XXI wieku?

REKLAMA

Muzeum Historyczne m.st. Warszawy zaprasza na serię spacerów, podczas których zgłębiać będzie się społeczny wymiar zieleni miejskiej. Do zwiedzenia będzie pięć wyjątkowych, zielonych fragmentów Warszawy.

Zieleń miała wielkie znaczenie w projektach Warszawskiej Spółdzielni Mieszkaniowej (jak WSM Żoliborz czy WSM Rakowiec) oferujących przestrzeń rekreacji i zabawy, miejsce spotkań i tworzenia relacji społecznych. Tu budynki usytuowane były w publicznym ogrodzie, a zielona przestrzeń rozlewająca się między blokami miała rekompensować niedogodności życia w stosunkowo ciasnych mieszkaniach budowanych głównie dla rodzin robotniczych. Zieleń osiedlowa miała być w dużej mierze pielęgnowana przez samych mieszkańców bloków, którzy w czynie społecznym dbali o wspólne przestrzenie, a także doglądali rabat pod swoimi oknami.

Dziś zieleń miejska i przyrodniczo cenne obszary miasta są ważnym polem działań miejskich aktywistów, czego dowodzą takie projekty jak Miejski Ogród na Kruczej, Nasz Park na Kabatach czy Otwarty Jazdów. To właśnie przestrzenie miejskich parków i ogrodów, jordanków i zielonych skwerów stają się swoistym laboratorium nowych narzędzi partycypacji społecznej.

Spacer w dniu 18 maja br. dotyczący Zieleni Rakowca poprowadzi dr Krzysztof Herman, architekt krajobrazu, adiunkt w Katedrze Sztuki Krajobrazu, absolwent programu stypendialnego Fundacji Fulbrighta na Harvard Graduate School of Design.

Spacery są bezpłatne, liczba miejsc ograniczona, obowiązuje rejestracja online lub pod numerem telefonu – 22 635 34 02 (wt.–niedz. 10.00–18.00). Więcej informacji na www.mhw.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY