REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 lis 2014 14:34
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Muzeum Polskiej Wódki, projekt: Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International
Tak będzie wyglądało Muzeum Polskiej Wódki według koncepcji Nizio Design International

Postindustrialne budynki z czerwonej cegły, w których przez wiele lat działała Wytwórnia Wódek "Koneser" w 2017 r. ożyją na nowo. Właśnie tam powstanie pierwsze na świecie Muzeum Polskiej Wódki, którego koncepcję wnętrza i ekspozycji przygotowała pracownia architektoniczna Mirosława Nizio. Natomiast autorem logotypu i identyfikacji wizualnej jest artysta grafik Andrzej Pągowski założyciel KreacjaPro.

REKLAMA

25 listopada odbyła się oficjalna prezentacja finalnego projektu architektonicznego Muzeum Polskiej Wódki, którego otwarcie zaplanowano na 2017 rok w zrewitalizowanym Centrum Koneser na warszawskiej Pradze Północ. Autorem stałej ekspozycji jest renomowana pracowania architektoniczna Nizio Design International. Logotyp i identyfikację wizualną stworzył uznany artysta plastyk – Andrzej Pągowski, założyciel KreacjaPro.

Postindustrialne budynki z czerwonej cegły, w których przez wiele lat działała Wytwórnia Wódek "Koneser" w 2017 roku staną się ważnym punktem na kulturalnej mapie Warszawy. Właśnie tam powstanie pierwsze na świecie Muzeum Polskiej Wódki. Autor projektu, firma Nizio Design International ma w swoim portfolio m.in. takie prestiżowe realizacje, jak projekt i wykonanie wystawy stałej Muzeum Historii Żydów Polskich, Muzeum Powstania Warszawskiego oraz projekt rewitalizacji Starej Kopalni „Julia” w Wałbrzychu na cele kulturalno-dydaktyczne. 

- Powierzenie realizacji projektu uznanym twórcom oraz lokalizacja muzeum - w miejscu, w którym opracowywano pierwsze receptury i produkowano jedne z najbardziej znanych marek polskich wódek takich, jak: Wódka Wyborowa i Luksusowa, idealnie wpisują się w zamierzenia pomysłodawcy muzeum – Grupy Pernod Ricard. – Doświadczenie i wizja artystyczna Pracowni Nizio Design International i Andrzeja Pągowskiego gwarantują wyjątkową oprawę dla instytucji, której celem jest pokazanie unikalności polskiej wódki, jej wielowiekowej historii wytwarzania oraz związku z polską kulturą i tradycją – mówi Guillaume Girard-Reydet, Prezes Zarządu Wyborowa Pernod Ricard.

- Polska wódka jest szlachetnym alkoholem, produktem najwyższej jakości, z którego słyniemy na całym świecie. Chcemy utwierdzić Polaków w przekonaniu, że mogą i powinni być dumni ze swojego narodowego trunku, a z Muzeum Polskiej Wódki uczynić wizytówkę Warszawy na równi z innymi znaczącymi muzeami. Aby zrealizować nasz projekt według najlepszych światowych standardów zaprosiliśmy do współpracy renomowanych specjalistów - podsumowuje Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, patrona muzeum.

Stałą ekspozycję muzeum zaprojektowała pracownia Nizio Design International proponując nowoczesne, multimedialne ujęcie tradycyjnych elementów wystawy, które angażują odbiorcę i pobudzają jego zmysły. - Projektując wnętrze muzeum zakładaliśmy, że będzie ono łączyło historię i nowoczesność. Wykorzystanie obiektów odzyskanych z dawnych gorzelni i destylarni, ich twórcze przekształcenie i recycling, a także zestawienie ze specjalnie zaprojektowanymi elementami scenograficznymi i zaawansowanymi formami multimedialnymi sprawią, że ekspozycja będzie miała unikatowy charakter. Narracja muzealna poprowadzi zwiedzających przez pięć galerii. Aranżacja i wyposażenie wnętrz muzealnych, jak również zaprojektowanych przestrzeni komercyjnych podyktowane są kontekstem miejsca. Zwiedzający poznają metody produkcji wódki, poczują też charakterystyczne zapachy towarzyszące destylacji. Wejdą nie tylko w sam środek procesu tworzenia, ale też zapoznają się z historią i kulturą, jaka się wokół polskiej wódki wytworzyła. – mówi Mirosław Nizio, założyciel i główny architekt pracowni odpowiedzialnej za projekt muzeum.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY