REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 26 sty 2015 11:24
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Projekt szkoły w Siechnicach, fot. Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci
Taki pomysł na szkołę mieli Stoprocent Architekci

W konkursie architektonicznym na koncepcję budowy nowej szkoły podstawowej w Siechnicach III miejsce zdobyła pracownia Stoprocent Architekci.

REKLAMA

Szkoła miała być wyjątkowa ze względu na zaproponowane rozwiązania architektoniczne, ale także zastosowanie technologii przyjaznych środowisku. Budynek ma spełniać normy budynku pasywnego.

ZAŁOŻENIA URBANISTYCZNE I ZAGOSPODAROWANIE TERENU

Działkę podzielono funkcjonalnie na trzy odrębne części: część publiczną, sportową i rekreacyjno- dydaktyczną o różnej dostępności. Strefy publiczne i półpubliczne oraz strefę dostaw zlokalizowano od strony północnej wzdłuż ulicy Osiedlowej. W pierwszej linii od ulicy umiejscowiono ogólnodostępne miejsca parkingowe, oddzielone od terenu szkoły pasem zieleni, chodnikiem i ścieżką rowerową. Przed wejściem głównym do szkoły zaprojektowano plac wielofunkcyjny. Obszar północno-zachodni przeznaczono na infrastrukturę sportową; boiska, bieżnię i siłownię terenową. Są to obszary dostępne zarówno dla uczniów jak i mieszkańców. Obszar południowy, ze względu na najlepsze nasłonecznienie i doświetlenie, zajęła cześć dydaktyczna szkoły. Tu zaprojektowano tereny zielone: ogródki, place zabaw, ścieżki edukacyjne, dostępne tylko dla uczniów i pracowników szkoły. Taki podział pozwala racjonalnie rozmieścić wymagane programem funkcje i optymalnie wykorzystać specyfikę lokalizacji. W projekcie uwzględniono istniejącą zieleń i zadrzewienie tak, by planowana inwestycja wykorzystała jej walory.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY