REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Władze Katowic nie chcą reklam na mieście

  • Autor: Onet.pl
  • 29 maj 2014 10:01
Władze Katowic nie chcą reklam na mieście
Rondo Sztuki, Katowice, fot. katowice.eu

Wielkoformatowe reklamy znikną z modernistycznej części śródmieścia Katowic – zdecydowała w środę rada miejska. Zmiany wejdą w życie na podstawie uchwalonego właśnie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. - podaje portal Onet.pl.

REKLAMA

- To wynik wielu różnych głosów, przyjęty w zgodzie i zrozumieniu. Spotkały się tu odczucia mieszkańców, urzędników, radnych z różnych ugrupowań. Choć reklama to część naszej rzeczywistości, to każdy ma chyba czasem wrażenie, że co za dużo, to niezdrowo. Szkoda zasłaniać piękne obiekty katowickiej moderny – powiedział radny Michał Jędrzejek z klubu radnych "Forum Samorządowe i Piotr Uszok" - czytamy w portalu Onet.pl.

Zmiany dotyczą rejonu między ulicami Kościuszki i Mikołowską – od ulicy Andrzeja na północy, po tereny w pobliżu autostrady A4 na południu. Jest on uznawany za szczególnie cenną architektonicznie część miasta – znajduje się tam wiele powstałych przed wojną budynków; kilka lat temu wyznaczono Szlak Moderny.

Jak podaje Onet.pl, plan dopuszcza w tej części miasta wyłącznie reklamy i szyldy związane z prowadzoną w budynkach działalnością. Kształt i wielkość tych szyldów i reklam, a także miejsce ich umieszczenia muszą być dostosowane do skali i architektury konkretnych obiektów. Takie reklamy i szyldy mogą znajdować się tylko na wysokości parteru, na części elewacji bez otworów okiennych lub detali architektonicznych. Powinny być umieszczane na jednym nośniku reklamowym lub szyldzie w jednym miejscu elewacji. Szyldy te nie mogą wystawać poza ściany budynku – w przypadku szyldów umieszczanych płasko na ścianie o więcej niż 12 cm, a w razie umieszczanych prostopadle do niej – o więcej niż 85 cm. 

Plan zakazuje m.in. stosowania w tej części centrum Katowic świetlnych reklam migających, szczególnie w postaci ekranów o zmiennej treści oraz tablic LCD i LED, zasłaniania reklamami detali architektonicznych i okien, a także umieszczania tam reklam wolnostojących czy wielkoformatowych. Zakazane są reklamy na terenach zielonych, drzewach, obiektach małej architektury, balustradach balkonów i tarasów. Na elewacjach objętych w planie ochroną zabytków nie można również tworzyć murali. Radni rozważają wprowadzenie ograniczeń dla reklamy także w innych częściach śródmieścia. - czytamy w portalu Onet.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY