REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wybrano wykonawcę wystawy w Muzeum Polskiej Piosenki

  • Autor: PAP
  • 29 paź 2015 13:15
Wybrano wykonawcę wystawy w Muzeum Polskiej Piosenki
fot. Fotolia

Wybrano ostatecznie wykonawcę wystawy stałej w Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu - poinformowało w czwartek miasto. Wystawa, oparta głównie na multimediach, kosztować będzie blisko 7,7 mln zł. Ma być gotowa w ciągu pół roku od podpisania umowy.

REKLAMA

O tym, że po długim oczekiwaniu na ostateczne rozstrzygnięcie udało się wybrać wykonawcę wystawy stałej w Muzeum Polskiej Piosenki, poinformował na konferencji prasowej w czwartek prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski. Wykonawcą tym będzie spółka Deko-Bau z Lubina.

Dyrektor muzeum Jarosław Wasik tłumaczył w rozmowie z PAP, że ostateczny wybór trwał kilka miesięcy, bo od czasu, gdy 30 kwietnia wybrano w przetargu właśnie ofertę spółki Deko-Bau, w procesie przetargowym zainteresowane wykonaniem wystawy spółki i konsorcja odwoływały się trzy razy i dwa razy ponownie rozpatrywano ich oferty.

Wasik podał na czwartkowej konferencji, że w tym tygodniu Krajowa Izba Odwoławcza "potwierdziła prawidłowość czynności dokonanych w toku przetargu". Dzięki temu udało się ostatecznie wskazać ofertę spółki z Lubina. "Jesteśmy zadowoleni z tego rozstrzygnięcia, bo odpowiada ono naszemu pierwszemu wyborowi z 30 kwietnia, gdy wybrana została właśnie oferta firmy Deko-Bau" - powiedział.

Dodał, że umowa z wykonawcą powinna być podpisana w listopadzie. Potem firma będzie mieć pół roku na zrealizowanie wystawy. Może ona być gotowa pod koniec maja 2016 r. Kiedy zostanie otwarta - jeszcze nie wskazano.

Po podpisaniu umowy wykonawca wystawy będzie musiał dostarczyć i zamontować urządzenia multimedialne takie jak np. monitory czy audioprzewodniki oraz oprogramowanie, ale także np. opracować grafikę na podstawie koncepcji projektantki wystawy oraz wgrać do montowanych urządzeń m.in. nagrania audio, wideo, przygotowane teksty, zdjęcia, plakaty i inne materiały, które będą potem mogli przeglądać zwiedzający. Muzeum zgromadziło np. teledyski, filmy, nagrania koncertów, reportaże, itp.

W czwartek dyrektor Muzeum Polskiej Piosenki tłumaczył, że projekt wystawy stałej przewiduje, iż główną część ekspozycji będą stanowić m.in. ściany multimedialne z rysem historycznym dot. polskiej piosenki - od 20-lecia międzywojennego do współczesności.

W muzeum będzie też część poświęcona Krajowemu Festiwalowi Piosenki Polskiej, który od 1963 roku odbywa się w Opolu; szuflady z muzealiami; część poświęcona radiu i radioodbiornikom; budki do nagrywania piosenek; szafa-garderoba, w której pokazane zostaną kostiumy estradowe zgromadzone przez Muzeum; pokój dziecięcy ze specjalnym programem edukacyjnym czy mieszczące kilka osób kule, w których będzie można korzystać np. jedynego w Polsce multimedialnego Leksykonu Polskiej Muzyki Rozrywkowej.

"Będzie też mediateka analogowa, w której można będzie korzystać z książek i płyt na miejscu, bo nie chcemy być tylko cyfrowi" - dopowiedział Wasik.

Każdy ze zwiedzających placówkę będzie dostawał audioprzewodnik ze słuchawkami. Dyrektor placówki zaznaczył, że na pełne zapoznanie się ze zgromadzonymi już przez Muzeum materiałami nie wystarczy jeden dzień, bo samych materiałów filmowych jest ponad 40 godzin.

Wybudowane już w opolskim amfiteatrze Muzeum Polskiej Piosenki ma dwa poziomy. Na jego antresoli zamontowano 8 kulistych kabin odsłuchowych. W placówce jest także sala kinowo-widowiskowa.

Muzeum powołano w roku 2007. Zajmuje się ono szeroko rozumianą problematyką polskiej piosenki: gromadzi, dokumentuje, digitalizuje i naukowo opracowuje zbiory jej dotyczące. Prace budowlane zakończyły się na początku 2014 roku, kosztowały niespełna 8 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.