REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zaawansowane prace na stacji Stadion Narodowy II linii metra

  • Autor: UM Warszawa
  • 06 maj 2014 16:48
Zaawansowane prace na stacji Stadion Narodowy II linii metra
II linia metra, Stacja C14 Stadion Narodowy, fot. metro.waw.pl
Zaawansowane prace na stacji Stadion Narodowy II linii metra
Zaawansowane prace na stacji Stadion Narodowy II linii metra
Zaawansowane prace na stacji Stadion Narodowy II linii metra
Zaawansowane prace na stacji Stadion Narodowy II linii metra
Zaawansowane prace na stacji Stadion Narodowy II linii metra
Zaawansowane prace na stacji Stadion Narodowy II linii metra

Szpaler strzelistych, rozgałęziających się ku górze słupów, które niczym drzewa podtrzymują strop – to charakterystyczny element największej stacji centralnego odcinka II linii metra położonej w sąsiedztwie Stadionu Narodowego i stacji PKP Stadion. Część z nich to świetliki wpuszczające do stacji światło dzienne, pozostałe będą elementami systemu wentylacji. Projektem tej stacji, a także wszystkich pozostałych stacji II linii metra wykonała pracownia AMC Chołdzyński.

REKLAMA

Stacja II linii metra C14 Stadion Narodowy jest zaawansowana pod względem budowlanym i wykończeniowym.

Spośród najbardziej widocznych prac budowlanych wykonawca, AGP Metro Polska SC, wyróżnia montaż kamiennych schodów, których stopnie wykonane zostały ze specjalnie szlifowanego kamienia. Okładzina z czarnego, polerowanego kamienia – jednego z wiodących elementów ozdobnych stacji, montowana jest również na krawędziach konstrukcji stałych i ruchomych schodów.

Widoczne są już pierwsze elementy szklanych balustrad, którymi zabezpieczone będą schody ruchome od zewnątrz. Nad peronem pojawiły się elewacje sufitowe – zielone kubiki. Niebawem na ścianach zatorowych zamontowane zostaną panele z grafikami Wojciecha Fangora. Światowej sławy artysta przygotował dla każdego przystanku metra barwne geometryczne odwzorowanie nazw stacji w typowej dla siebie stylistyce.

Witryny handlowe pasażu na antresoli wyposażane są w szklane elewacje. Podłoga pierwszej podziemnej kondygnacji wykończona została już w ponad 80 proc. Brakujące 20 proc. to przede wszystkim miejsca gdzie ruch z komunikacji poziomej (posadzka) zmieniać się będzie na pionowy (schody). Wiodącym kolorem stacji Stadion Narodowy będzie kolor zielony, takie będą np. szklane daszki nad wejściami.

Projekt architektoniczny wszystkich stacji II linii metra wykonała pracownia AMC Andrzej M. Chołdzyńki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY