REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy polska aplikacja zmieni realia współczesnych biurowców?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 20 wrz 2017 11:20
Czy polska aplikacja zmieni realia współczesnych biurowców?
fot. mat. prasowe TenderHut

Do końca 2017 roku w Warszawie powstanie ponad 800 tys. mkw. powierzchni biurowych, czyli tyle, ile średnio zajęłoby 1100 mieszkań! A to tylko stolica. Przez ostatnie 27 lat we wszystkich większych miastach powstały całe dzielnice biurowe na wzór londyńskiego City – to w nich miliony Polaków spędzają lwią część swojego dnia. I chcą wykorzystać ten czas dobrze. Dlatego każda duża firma staje dziś przed wyzwaniem, jak spożytkować dostępną przestrzeń biurową do zapewnienia optymalnych warunków pracy.

REKLAMA

Modne centra biurowe, takie jak gdańska Oliwa Biznes Center, czy te wybudowane wokół ul. Domaniewskiej w Warszawie, a potocznie nazywane Mordorem, to skupiska dużych firm, które niejednokrotnie zajmują kilka budynków. Stanowi to spore wyzwanie organizacyjne. – Ludzie z jednego budynku, jeśli muszą załatwić coś w innym, czasami marnują nawet kilkadziesiąt minut, by dotrzeć do odpowiedniego pomieszczenia, czy znaleźć osobę, z którą chcą porozmawiać. Te duże biurowce naprawdę mogą kojarzyć się z labiryntami i bez odpowiedniego narzędzia łatwo się w nich pogubić – komentuje Robert Strzelecki, wiceprezes grupy kapitałowej TenderHut, w skład której wchodzi SoftwareHut, a zarazem twórca Zonifero – aplikacji pomagającej pracownikom odnaleźć się w przestrzeni biurowej i kulturze organizacyjnej firmy.

 Praca zdalna się nie sprawdza

Jeszcze do niedawna receptą na biurowy zawrót głowy wydawała się praca zdalna. Jak się jednak okazuje, wbrew obiegowym opiniom, rozwiązania typu home office nie wpływają pozytywnie na efektywność pracy. Przeciwnie. Duże znaczenie ma właśnie bliskość i komunikacja w przestrzeni biurowej. Firma analityczna Sociometric Solutions podaje, że przebadani przez nią inżynierowie, przebywający we wspólnej przestrzeni podczas pracy, wymieniali się e-mailami o 20 proc. częściej, niż osoby pracujące zdalnie. W efekcie kończyli projekty o 32 proc. szybciej niż zespoły nieprzebywające w tym samym otoczeniu.

– Te dane potwierdzają tylko obserwacje zaczerpnięte z życia naszej firmy oraz informacje od klientów, u których wdrożyliśmy Zonifero. Podczas rozmów poprzedzających wdrożenie, to właśnie nasi klienci mówili nam, że wspólna praca w jednej przestrzeni biurowej jest dla nich istotna i przynosi więcej korzyści niż praca zdalna. Potrzebują tylko narzędzia, które usprawni procesy związane z proksemiką w ich otoczeniu. I tu z pomocą przychodzi pomysł z „biurowym GPS’em”, który stał się ważnym dodatkiem do naszej aplikacji. Poprzez wykorzystanie beaconów (lokalizatorów opartych o technologię bluetooth) mogliśmy stworzyć w budynku system punktów orientacyjnych, które można porównać do funkcjonowania nawigacji – z tą różnica, że Zonifero nawiguje użytkownika po pomieszczeniach biurowych, a nie po szosie – opowiada Strzelecki.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY