REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dlaczego akustyka jest ważna w aranżacji biura?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 paź 2014 16:57
Dlaczego akustyka jest ważna w aranżacji biura?
fot. Rockfon
Dlaczego akustyka jest ważna w aranżacji biura?
Dlaczego akustyka jest ważna w aranżacji biura?
Dlaczego akustyka jest ważna w aranżacji biura?
Dlaczego akustyka jest ważna w aranżacji biura?

Istotne dla bezpieczeństwa firmy są odpowiednie zabezpieczenia techniczne jak monitoring, alarmy, strefy z systemami kontroli dostępu. Najbardziej zaawansowane w Polsce biurowce mają najemców, którzy wybrane pomieszczenia zabezpieczają systemami czułymi na linie papilarne. Coraz więcej firm inwestuje w nowinki technologiczne, ale zmieniło się także podejście do aranżacji biur...

REKLAMA

Zazwyczaj dotyczy powierzchni otwartych. Coraz większą uwagę przywiązuje się do warunków pracy. Jednym z ważnych elementów, na które i pracodawcy, i architekci zwracają uwagę jest akustyka. Choć jak przyznają eksperci techniczni firmy Rockfon świadomość izolacji akustycznej sąsiadujących ze sobą pomieszczeń jest coraz większa. Konieczność tę dostrzegają w szczególności managerowie przedsiębiorstw, bo to oni odpowiadają za aktualną pozycję firmy oraz plany jej rozwoju. 

Dlaczego izolacja jest tak ważna? W powszechnej opinii zamknięcie drzwi do gabinetu lub sali konferencyjnej zapewnia poufność prowadzonych rozmów. Nie zawsze jest to prawdą. Dźwięk przenika z pomieszczenia do pomieszczenia przez drzwi, ściany, podłogi i przestrzenie ponad sufitami podwieszanymi. 

Istnieją dwa główne sposoby zwiększenia prywatności we wnętrzu. Trzeba poradzić sobie z izolacją dźwięków, ale też z ich pochłanianiem. By zapewnić poufność można użyć materiałów izolacyjnych. Bardzo skuteczne w sensie izolacyjności jest też zastosowanie pełnowymiarowych ścian tj. od stropu do stropu. Jednak to rozwiązanie jest mało wygodne. Zwłaszcza w nowych biurowcach, gdzie mamy podnoszone podłogi i podwieszane sufity. Jak wyjaśniają eksperci Rockfon ściana wybudowana na stałe sprawia też trudności organizacyjne. Nie można wówczas szybko i bez większych kosztów przebudować pomieszczeń, by dopasować biuro do aktualnych potrzeb firmy. Znacznie bardziej elastycznym rozwiązaniem jest więc wybudowanie lekkich ścian działowych od podłogi do sufitu podwieszanego. Aby osiągnąć taki sam poziom pochłaniania dźwięku należy zastosować do zbudowania sufitu płyty o odpowiednio wysokiej izolacyjności akustycznej. Jeśli to nie wystarczy, nad ścianką, aż do stropu należy wbudować jeszcze dodatkowe łatwo montowalne lub demontowalne płyty pionowe. Takie rozwiązanie nie ogranicza możliwości łatwego przesuwania ścian, a jednocześnie zapewnia poufność w gabinetach i salach spotkań. 

O poufność szefowie firm powinni dbać nie tylko po to, by najpilniej strzeżone tajemnice nie dotarły do konkurencji. „Przecieki” zmniejszają też komfort pracy i przeszkadzają pracownikom. W opinii Lennart Nilsson, jednego z czołowych szwedzkich akustyków, słyszenie hałasów dochodzących z sąsiednich wnętrz jest stresujące, gdyż poza tym, że są irytujące, to poddają jeszcze w wątpliwość poufność prowadzonych rozmów. Izolacyjność pomieszczeń wpływa też na skupienie – do pomieszczenia nie dostają się dźwięki z zewnętrz. – Podnosi się, więc zdolność koncentracji, co szczególnie cenią sobie osoby na stanowiskach kierowniczych, prawnicy, księgowi. Im wyższy stopień w hierarchii firmy, a co za tym idzie większa odpowiedzialność, tym większa potrzeba pracy w warunkach pozwalających skupić się w pełni na wykonywanym zadaniu – przyznaje ekspert.

Rozwiązania pochłaniające dźwięk zastosować można nie tylko na sufitach, ale także na ścianach montując tzw. absorbery ścienne. W nowoczesnych biurach i gabinetach, w których znajduje się coraz więcej gładkich, twardych powierzchni jak metal, szkło, drewno i laminaty wytłumienie i izolacja dźwięków stają się kluczowe. Zarówno dla ochrony tajemnic firmy, jak i komfortu pracy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.