REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak nas widzą, tak... - oświetlenie elewacji biura i parkingów

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 24 lis 2016 11:02
Jak nas widzą, tak... - oświetlenie elewacji biura i parkingów
fot. materiały prasowe GTV
Jak nas widzą, tak... - oświetlenie elewacji biura i parkingów
Jak nas widzą, tak... - oświetlenie elewacji biura i parkingów
Jak nas widzą, tak... - oświetlenie elewacji biura i parkingów

Wraz z rozwojem technologii LED światło stało się częścią architektury. Iluminacja budynków to coraz powszechniejszy trend, który podkreśla walory architektoniczne budynku. Przez wiele lat postrzegana jako niepotrzebny wydatek i obciążenie budżetu, w ostatnim czasie stała się doskonałym narzędziem dekoracyjnym – sposobem na wyróżnienie się, przyciągnięcie uwagi i podniesienie prestiżu.

REKLAMA

Efektowne oświetlenie elewacji budynku firmy przykuwa uwagę, podnosi estetykę budowli, zwiększa atrakcyjność miejsca, wyróżnia obiekt z tła, spotyka się z pozytywnym odbiorem społecznym. Odpowiednio dobrane światło eksponuje wybrany obiekt i ukazuje jego niepowtarzalny charakter.

By osiągnąć zamierzony efekt można zastosować dwie metody iluminacji budynków. – Do oświetlenia obiektów o dużych gabarytach, obserwowanych z daleka, z powodzeniem można użyć metody zalewowej. Przy użyciu szerokiej gamy naświetlaczy z możliwością regulacji kąta nachylenia, możemy kompleksowo podkreślić całość bryły jednolitym światłem lub wyeksponować jej dany obszar, np. ponad linią cokołów. Tak dobrane oświetlenie nada siedzibie firmy indywidualny styl i poprawi jej architektoniczny wizerunek - rekomenduje Mateusz Strzałkowski, ekspert firmy GTV.

Jeśli zdecydujemy się na wykorzystanie naświetlaczy, warto wybrać takie, w których swobodnie można dobierać kąt montażu i świecenia czy dowolnie kierować strumieniem świetlnym. Reflektory można ułożyć liniowo, ujednolicając ich parametry za pomocą systemu sterowania. Dodatkowe połączenie systemu z czujnikami ruchu czy zmierzchu umożliwi płynne działanie w wielu funkcjach.

Gdy siedziba firmy mieści się w zabytkowym budynku lub obiekcie pełnym interesujących architektonicznych elementów, warto je wyeksponować używając metody punktowej. Źródła światła małej mocy montowane są wtedy bezpośrednio na elewacji, a punktowe skierowanie oświetlenia podkreśla i wyostrza detal: np. bogato zdobiony gzyms, kolumnę czy płaskorzeźbę. W ten sposób nawet na prostej i płaskiej fasadzie można uzyskać ciekawe światłocienie nadające budynkowi zupełnie nowy wygląd. Niezależnie od rodzaju frontu oświetlenie akcentujące doskonale wyeksponuje logo i nazwę firmy.

Najczęściej wybieraną do iluminacji barwą światła jest biel. Jej ciepły odcień pozwala na oświetlenie budynku „miękkim” światłem i zbudowania plastycznej atmosfery. Im chłodniejsza odcień bieli tym mocniejszy będzie efekt wyeksponowania detali elewacji. Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest również zastosowanie naświetlaczy LED RGB, pozwalających na stworzenie efektownych, kolorowych iluminacji.

Natężenie oświetlenia elewacji budynku powinno być dopasowane do natężenia oświetlenia otoczenia. Jeśli wokół siedziby firmy jest dużo innych źródeł światła, strumień świetlny opraw instalowanych na elewacji budynku musi być większy. Nie należy stosować opraw o zbyt szerokim kącie rozsyłu światłości. Większość strumienia świetlnego będzie wtedy nieefektywnie emitowana w przestrzeń, co powoduje straty energii i zjawisko nazywane „zanieczyszczeniem świetlnym”. Źle dobrane oświetlenie elewacji może również pogarszać komfort widzenia, a w niektórych przypadkach powodować olśnienie u osoby zbliżającej się do tego obiektu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.