REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Kosmiczna kapsuła? To fotel G02 marki Sitag

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 10 gru 2014 13:21
Kosmiczna kapsuła? To fotel G02 marki Sitag
fot. Fotel G02 marki Sitag
Kosmiczna kapsuła? To fotel G02 marki Sitag
Kosmiczna kapsuła? To fotel G02 marki Sitag
Kosmiczna kapsuła? To fotel G02 marki Sitag
Kosmiczna kapsuła? To fotel G02 marki Sitag

Największym wyzwaniem dla ludzkiego umysłu był zawsze podbój kosmosu. To tam od czasów starożytnych lokowane były ambicje kapłanów rozumu - naukowców. Kosmos był również wielkim fetyszem nowoczesności, dla konstruktywistów i futurystów pokonanie grawitacji było symbolem zwycięstwa nad naturą. Projekt fotela G02 marki Sitag nawiązuje do tych gwiezdnych fascynacji.

REKLAMA

Forma fotela G02 nawiązuje do geometrycznych kształtów języka modernizmu. Jego siedzisko wykonane jest z profilowanego tworzywa w dwóch kolorach, które może być tapicerowane tkaniną w dowolnym kolorze. Siedzisko jest osadzone na metalowym krzyżaku z błyszczącego lub proszkowanego aluminium. Fotel G02 może występować w wersji z siłownikiem gazowym regulującym wysokość siedziska, a także w wersjach konferencyjnych wyposażonych w mechanizm pamięci obrotu. Kółka są przystosowane do podłóg miękkich lub twardych.

Grafika G02: projekt Andrzej Dobosz (2014), format: 70x70cm

Grafika Andrzeja Dobosza oddaje fascynacje nowoczesności poprzez zestawienie walczącej z grawitacją postaci w hełmie kosmicznym z klasycznymi symbolami nowoczesności, jak sputnik, spodek czy euklidesowe formy geometryczne. Oświetlony krzyż u góry przypomina oznaczenia na portugalskich karawelach, które wyruszały z Lizbony w drogę do nowych światów. Dzisiaj takim wyzwaniem jest kosmos, który wzywa ambitnych odkrywców.

O projekcie "Forma to diagram sił. Ikony Sitag"

Projekt „Ikony Sitaga” to cykl dziewięciu grafik Andrzeja Dobosza, inspirowanych najbardziej charakterystycznymi i znanymi modelami foteli marki Sitag. Pretekstem do jego powstania jest obchodzony w tym roku jubileusz 20-lecia naszej firmy. To dobry moment, aby podsumować dotychczasową działalność w dość przewrotny sposób, opracowując coś w rodzaju biografii naszej marki w kontekście emocjonalnym. Chcemy tym samym rozpocząć dyskusję o designie, o jego istocie, znaczeniu, o przyszłości, sile biznesowej oraz o innowacyjności - mówi Anna Vonhausen, Dyrektor Kreatywny Sitag Formy Siedzenia.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY