REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowy koncept LPP przyjazny ekologii i... budżetowi

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 16 cze 2017 15:58
Nowy koncept LPP przyjazny ekologii i... budżetowi
Salon Reserved w Berlinie, fot. Zumtobel Lighting GmbH

LPP od tego roku sukcesywnie wprowadza energooszczędne oświetlenie typu LED w salonach swojej flagowej marki Reserved. Dzięki innowacji sieć zmniejszy zużycie energii przeznaczonej na oświetlenie o 18 proc.

REKLAMA

Oświetlenie typu LED działa dłużej od standardowych żarówek i zużywa mniej energii. Zastosowanie tego typu lamp w salonach z jednej strony wpisuje się w nowy koncept architektoniczny LPP, z drugiej zaś minimalizuje wpływ funkcjonowania sklepu na środowisko naturalne. Rozwiązanie będzie wdrażane sukcesywnie we wszystkich salonach flagowych marki Reserved. Jest też testowane w sklepach pozostałych marek.

- Przejście na oświetlenie LED niesie ze sobą wiele zalet, takich jak lepsza jakość światła czy mniejszy pobór energii. Nie musimy też martwić się zużyciem poszczególnych części instalacji. To dobra i długofalowa inwestycja, która dodatkowo chroni środowisko – mniej zużytej energii oznacza mniejszą emisję gazów cieplarnianych. Oprawa świateł LED jest szczególnie istotna w sklepach, na dużej powierzchni handlowej, ze względu na bardzo długi czas ich eksploatacji. Zalety światła LED zauważalne są już po pierwszej godzinie ich użytkowania – mówi Daniel Lechner, Marketing Director firmy Zumtobel Lighting GmbH – producenta oświetlenia typu LED, z którym współpracuje LPP na rynku niemieckim. W Polsce i Rosji dostawcą LEDów jest firma Spectra.

Obecnie działa ponad 450 salonów marki Reserved. Tylko w tym roku zostaną otwarte nowe salony o łącznej powierzchni ponad 50 tys. mkw. Według wyliczeń, zastosowanie oświetlenia LED to oszczędność rzędu 4,5 W/mkw. W godzinach, kiedy salony nie są otwarte dla klientów oświetlenie główne ograniczone jest do 70 proc. Pozostałe 30proc. oświetlenia zostało odpowiednio zaprojektowane, tak aby było wystarczające dla pracowników. W sumie, zastosowany w sklepach Reserved system automatycznego zarządzania oświetleniem, pozwala zmniejszyć zużycie energii o dodatkowe 15proc. System w  przyszłości zostanie wprowadzony również w salonach pozostałych marek LPP.

- Planując inwestycje LPP, zarówno na poziomie salonów, jak i naszych biur, poszukujemy rozwiązań, które będą minimalizowały nasz wpływ na środowisko. Przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności i estetyki wnętrz oczywiście. Wprowadzenie oświetlenia LED jako elementu nowego konceptu naszych salonów to kolejny krok w kierunku tworzenia przyjaznych i ekologicznych przestrzeni – mówi Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji LPP.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY