REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Skanska patrzy przez cyberokulary

  • Autor: propertynews.pl
  • 14 lis 2017 11:00
Skanska patrzy przez cyberokulary
Holo Center, fot. Skanska Property Poland

Rozwój technologii przyszłości przez Skanska trwa. Oprócz cyberokularów HoloLens umożliwiających prezentację hologramu przyszłych obiektów, Skanska promuje aplikacje mające za zadanie „łączenie osoby z budynkiem”. O planach na cyber przyszłość firmy opowiada Renata Nowakowska, menedżer ds. innowacji w Skanska Property Poland.

REKLAMA

Technologia HoloLens, polegająca na generowaniu hologramów budynków, obecnie wspiera kilka dużych projektów biurowych Skanska. - Obecnie jest to Generation Park w Warszawie. Kończymy również przygotowanie HoloLens dla rumuńskiego projektu Campus 6 w Bukareszcie. Będziemy również pracować nad kolejnymi dwoma projektami w Skanska CDE ze wsparciem tej technologii – mówi Renata Nowakowska, menedżer ds. innowacji w Skanska Property Poland. W 2018 roku firma planuje rozpocząć trzy kolejne projekty korzystające z możliwości, jakie dają HoloLens.

Skanska nie ma jeszcze decyzji biznesowej dotyczącej wspierania wszystkich przyszłych projektów przez tę technologię. - Przetestowaliśmy to rozwiązanie w Warszawie i wiemy, że jest to bardzo atrakcyjne narzędzie. Jednak na tym etapie, ze względu na koszty, tylko wybrane projekty będą posiadały własny zestaw okularów HoloLens. Widzimy, że ta technologia i możliwości związane z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości cały czas będą się rozwijać – mówi Nowakowska.

Apetyt Skanska na technologię HoloLens rośnie. - Mamy 4 zestawy okularów HoloLens w Warszawie, kupiliśmy 6 sztuk do Bukaresztu, chcemy również w tę technologię wyposażyć nasze oddziały w polskich miastach regionalnych – dodaje menedżer ds. innowacji w Skanska Property Poland.

Lista planowanych wdrożeń kolejnych innowacji Skanska jest długa, tak jak lista projektów w budowie. - Jednym z kompleksowych rozwiązań, które wdrażamy jest aplikacja budynkowa. Pierwsza tego typu aplikacja powstała w Pradze dla budynku Corso Court oraz obiektu Five. Pod koniec listopada uruchamiamy pierwszą na rynku polskim w Nowej Fabrycznej w Łodzi i kolejno na wszystkich naszych nowych projektach. Każda aplikacja będzie nosić nazwę konkretnego budynku i będzie do niego odpowiednio dostosowana. Aplikacja ma za zadanie połączyć osobę z  budynkiem – tym, co obiekt ma wewnątrz siebie i wokół siebie. Dzięki niej będzie możliwa mobilna weryfikacja lunchów, sprawdzanie bieżących informacji o tym, co się dzieje wewnątrz budynku, a także tworzenie społeczności poprzez np. carpooling czy fora społecznościowe – mówi Nowakowska.

Skanska nie ukrywa, że pomysły na innowacje czerpie zarówno z samego serca organizacji, jak i z zewnątrz. - Mocno współpracujemy ze start-upami poprzez nasz program Urban Quest, który wyłania proptechowe gwiazdy. Właśnie skończyliśmy drugą edycję i wdrażamy rozwiązanie zwycięzcy JiTiV. Kolejna już w nowym roku. Współpracujemy także z ośrodkami akademickimi oraz dużymi partnerami. Przede wszystkim, jednak, rozwijamy innowacyjną kulturę organizacyjną. Bez tego nie byłoby otwartości, ciekawości w poszukiwaniu nowatorskich rozwiązań oraz motywacji do wdrożeń – dodaje Renata Nowakowska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY