REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Skanska wiele zyska dzięki zwycięzcy Urban Quest

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 05 paź 2017 12:00
Skanska wiele zyska dzięki zwycięzcy Urban Quest
Fot. unsplash

Program Urban Quest został zainicjowany przez Skanska i Business Link. Organizatorzy poszukiwali start-upów oferujących innowacyjne rozwiązania dla przestrzeni biurowych. Zwyciężył projekt JiTiV, który zostanie wdrożony w budynkach Skanska.

REKLAMA

JiTiV to nie tylko nazwa startu-pu, ale również zwycięskie rozwiązanie Urban Quest. Innowacyjny system składa się z: urządzeń elektronicznych montowanych w puszkach podtynkowych, które pozwalają użytkownikowi na zarządzanie sprzętami elektrycznymi przy pomocy autorskiej aplikacji mobilnej oraz chmury obliczeniowej analizującej dane. To dzięki niej system uczy się zachowań użytkowników, co pozwala na automatyczne wyłączanie urządzeń które niepotrzebnie pobierają prąd.

Tak działający system jest w stanie ograniczać pobór energii oraz podpowiada, kiedy użytkownikowi opłaca się kupić nowy sprzęt elektroniczny. Rezultatem wprowadzenia produktu na rynek będzie redukcja zanieczyszczeń powietrza (zmniejszając zapotrzebowanie na energię elektryczną zmniejsza się ilość toksyn wydalanych podczas jej produkcji), zmniejszenie kosztów utrzymania nieruchomości oraz zwiększenie bezpieczeństwa, wzrost świadomości ekologicznej, podniesienie standardu i wygody życia.

Zadaniem, jakie przed uczestnikami Urban Quest postawili Skanska i Business Link to przygotowanie technologicznych pomysłów mogących poprawić komfort i bezpieczeństwo osób korzystających na co dzień z biurowców: pracowników, gości, osób z różnymi ograniczeniami, zwłaszcza poruszających się na wózku inwalidzkim czy niewidomych. Ze wszystkich zgłoszeń wybrano najlepszą piątkę, która uczestniczyła w spotkaniach mentoringowych z ekspertami Skanska oraz Business Link. Celem tych spotkań było przekazanie praktycznych wskazówek start-upom i wskazanie im ścieżek rozwoju biznesu. Finaliści zaprezentowali swoje pomysły 3 października podczas spotkania Business Mixer, finalizującego drugą edycję Urban Quest. Na podstawie wystąpień jury zdecydowało, że to właśnie JiTiV zasługuje na miano najbardziej innowacyjnego startu-pu tej edycji.

- Jesteśmy organizacją aktywnie wdrażającą innowacje. Współpracujemy z partnerami o różnej skali, zarówno z wielkimi korporacjami, uczelniami wyższymi, jak i start-upami. Stawiamy na otwartość, bo dobrze wiemy, że samemu poprzez wymianę doświadczeń, wiedzy i osobowości możemy osiągnąć znacznie więcej. Start-upom mającym ciekawy pomysł na poprawę doświadczeń w nieruchomościach biurowych dajemy wsparcie merytoryczne oraz możliwość testowania swoich rozwiązań w naszych projektach biurowych – tłumaczy Renata Nowakowska, menedżer ds. innowacji w spółce biurowej Skanska.

- Skanska jest jednym z globalnych liderów na rynku nieruchomości, poprzez program Urban Quest dołącza do korporacji zmieniających się w nowoczesne, elastyczne i zwinne huby kompetencji otoczone setkami, a nawet tysiącami innowacyjnych start-upów. Urban Quest realizowany przez Skanska i Business Link to największy projekt prop-techowy w CEE i bardzo szybko rozwijający się. To już blisko 100 start-upów biorących udział w dwóch edycjach programu nie tylko z Polski, ale z całego regionu CEE oraz pierwsze wdrożenia i inwestycje – mówi Dariusz Żuk, prezes Business Link.

Zwycięski projekt zostanie wdrożony w budynkach Skanska, tak jak ma to miejsce w przypadku InMotion, laureata pierwszej edycji. Start-up zaproponował rozwiązanie pozwalające na mierzenie czasu korzystania z biurek w strefach co-workingowych. Projekt InMotion pozwala na optymalizację przestrzeni biurowej. Przez ostatnie trzy miesiące pracowaliśmy wspólnie nad opracowaniem pierwszego wdrożenia, które nastąpi w listopadzie i zostanie zastosowane w Warszawskim biurze Skanska. Wspieramy również InMotion w promocji urządzeń w kampanii na Kickstarterze.

Nabór do trzeciej edycji programu rozpocznie się w marcu 2018 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY