REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Szklany świat galerii handlowych

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 24 lut 2015 14:26
Szklany świat galerii handlowych
Plac Unii City Shopping w Warszawie
Szklany świat galerii handlowych
Szklany świat galerii handlowych

W największych polskich miastach powstają coraz nowocześniejsze centra handlowe. Elementem łączącym większość najciekawszych obiektów handlowych ostatnich lat jest szkło, które króluje zarówno na fasadach budynków, jak i w ich wnętrzach.

REKLAMA

Połyskujące w słońcu szklane fasady stanowią wizytówkę zdecydowanej większości nowych galerii handlowych. Duże przeszklenia nie tylko elegancko się prezentują, ale również znakomicie eksponują starannie zaaranżowane wystawy oraz wnętrza pomieszczeń sklepowych czy restauracyjnych. Wszystko to przyciąga wzrok potencjalnych klientów i zachęca ich do przekroczenia progu centrum handlowego. Odpowiednio dobrane szkło na fasadzie budynku to również doskonały sposób na zagwarantowanie wnętrzom dobrego dostępu do światła dziennego, a także na stworzenie przyjaznego mikroklimatu i zapewnienie komfortu termicznego w pomieszczeniach usługowych. Szkłem polecanym do nowoczesnych obiektów handlowych jest szkło przeciwsłoneczne SunGuard SuperNeutral firmy Guardian. Wyróżnia się ono dużą przejrzystością, wysokim stopniem oddawania barw oraz wysoką selektywnością. Przepuszcza maksymalnie dużo światła do wnętrza budynku, a zarazem blokuje nadmiar ciepła z promieniowania słonecznego. W miesiącach letnich chroni pomieszczenia przed przegrzaniem, w zimie natomiast pomoże zminimalizować straty ciepła. Dla klientów oznacza to przyjemną atmosferę i komfort w sklepach, natomiast dla właściciela obiektu handlowego niższe koszty ponoszone na sezonowe klimatyzowanie i ogrzewanie budynku.

Fasady i dachy to nie jedyne miejsca na planie centrum handlowego, w których króluje szkło. Materiał ten obecny jest również w wyposażeniu wnętrz, jako element półek, sklepowych gablot czy witryn ekspozycyjnych. Szkło nie tylko skutecznie zabezpiecza produkty przed czynnikami zewnętrznymi i chroni je przed kradzieżą, ale też podkreśla ich wyjątkowość. Za ochronną szybą prezentowane są bowiem najcenniejsze przedmioty, takie jak biżuteria, zegarki, rękodzieło czy najnowsza elektronika. Sztuczne oświetlenie w sklepie przyczynia się do powstawania niechcianych refleksów i odbić na szkle, co może przeszkadzać w oglądaniu umieszczonych w gablotach produktów. W tym przypadku można zastosować dwustronne szkło antyrefleksyjne Clarity firmy Guardian, które charakteryzuje się odbiciem szczątkowym na poziomie poniżej 1proc. (w przypadku szyby o grubości 4 mm) i przepuszczalnością światła powyżej 97 proc. Atutem szkła antyrefleksyjnego jest także jego trwałość i odporność na uszkodzenia. Dzięki temu umieszczony w gablocie asortyment sklepowy będzie dobrze chroniony przez zniszczeniem i kradzieżą.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY