REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

EEC: Należy dyskutować o granicach i jakości reklamy w przestrzeni miejskiej

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 maj 2018 13:01
EEC: Należy dyskutować o granicach i jakości reklamy w przestrzeni miejskiej
Krzysztof Gasidło, kierownik, Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Politechnika Śląska, członek Towarzystwa Urbanistów Polskich podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego fot. PTWP

Władze miast, użytkownicy przestrzeni nie są przeciwko informacji w przestrzeni, nawet tej informacji komercyjnej, która nie ma wznioślejszych celów, oprócz tego, że ma sprzedać produkt. Jednak należy dyskutować o granicach reklamy i jej jakości – mówił Krzysztof Gasidło, kierownik, Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego, Politechnika Śląska, członek Towarzystwa Urbanistów Polskich podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

REKLAMA

- Budynek nie stanie się piękniejszy, gdy go „szmatą” owiniemy. I nie ważne co jest na tej płachcie wydrukowane. Tak naprawdę często władza publiczna zgadza się na wielkopowierzchniowe reklamy, łamiąc prawo, bo mieszkańcy np. budynku z reklamą wielkopowierzchniową nie mają wystarczającego dostępu we własnym mieszkaniu do światła dziennego. Ktoś im zasłania okno na rok, za obniżkę czynszu w wysokości 15 zł. To jest duży problem – zauważał Krzysztof Gasidło w trakcie sesji "Informacja w przestrzeni publicznej" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Architektura się sama obroni. Technologia od dawna już wchodzi, są budynki, które zmieniają elewacje, które można „ubrać” w komunikat. - Jednak podstawą jest dobrze zaprojektowana przestrzeń, bo jeśli zdejmiemy te wszystkie rzeczy, ona musi być sama w sobie piękna. Bo tak mamy zepsute ekrany, puste bilbordy, zniszczone reklamy itd. To wszystko jest dla ludzi, ale trzeba to umiejętnie ustawić w przestrzeni – podkreślał urbanista.

Często tablice reklamowe konkurują z samymi budynkami. Gasidło zwracał uwagę, że trudno takie tablice wkomponować w przestrzeń, bo z zasady mają być widoczne. - Mniej mamy problemów z szyldami, bardziej z dużymi agresywnymi tablicami i uważam, że w tym miejscu jest potrzebna regulacja – dodał.

Zdaniem eksperta, ciekawe jest, że przedsiębiorca jeśli chce to potrafi zrobić dobrą reklamę wpisaną w kontekst, co często wynika z wieloletniego doświadczenia. Jednak dobre przykłady, częściej widać na Zachodzie, zaś w Polsce dotyczy to bardziej zagranicznych inwestorów niż polskiego biznesu. - U nas, w Polsce, często oblepia się reklamami np. barierki drogowe, co dobrze widać na drodze od podwarszawskich Janek do Raszyna, zresztą to działanie bezskuteczne, bo nikt nie reaguje na te reklamy – wskazał.

Gasidło jako urbanista jest za tym, aby każda reklama ingerująca w przestrzeń była dostosowana właściwie do tej przestrzeni. - To miała na celu ustawa krajobrazowa: harmonizowanie, choć sama w sobie nie jest kompletną ustawą - nadmienił.

Jak zauważył, wymagana jest większa współpraca w kształtowaniu przestrzeni. - My jesteśmy klientami reklam, ale jesteśmy też klientami przestrzeni, która ma być przede wszystkim użyteczna i piękna – dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie




  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY