REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

EEC: Warszawska uchwała krajobrazowa tuż tuż. W czerwcu wyłożenie projektu uchwały

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 maj 2018 12:38
EEC: Warszawska uchwała krajobrazowa tuż tuż. W czerwcu wyłożenie projektu uchwały
Michał Olszewski, zastępca prezydenta m. st. Warszawy podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. fot. PTWP

W tym tygodniu wysyłamy projekt uchwały krajobrazowej do uzgodnień. Prawdopodobnie do końca czerwca br. rozpoczniemy formalny etap wyłożenia projektu uchwały, po to, aby zebrać na drugim etapie uwagi - mówił Michał Olszewski, zastępca prezydenta m. st. Warszawy podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

REKLAMA

- Kilkanaście uchwał krajobrazowych przyjętych w skali kraju, z czego cztery uchwały dla dużych miast, żadna skutecznie nie jest wdrożona. Trudno w takim kontekście mówić o narzędziach i uporządkowaniu tej przestrzeni w myśl zapisu tej ustawy i uchwał - zwrócił uwagę Michał Olszewski, zastępca prezydenta m. st. Warszawy podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Jednak pracę nad uchwałą w Warszawie, która ma zadanie uporządkować przestrzeń stolicy zbliżają się do wielkiego finału.

- W zeszłym roku konsultowaliśmy założenia uchwały. Dostaliśmy moc sygnałów od branży reklamowej przy pracy nad uchwałą. Część uwag dotyczyła tego, żeby pozwolić sobie jak najwięcej w tej przestrzeni. Wiele uwag dotyczyło samych narzędzi, które mamy wprowadzić w systemie porządkowania przestrzeni miejskiej. Wskazywano, że powinny to być narzędzia, które pozwalają na jak najlepsze dotarcie z  informacją. Żadne miasto nie będzie walczyło z informacją w miejskiej przestrzeni, zresztą my sami tę informację wypuszczamy - podkreślał Olszewski.

Ożywiona dyskusja w pracy nad uchwałą dotyczyła m.in. reklamy cyfrowej. - Reklamę cyfrową dopuszczamy w mieście, to jest dla nas przedmiot sporów; jest wiele środowisk, które sprzeciwia się reklamie cyfrowej ze względu na zanieczyszczenia światłem. Jasno mówimy, że reklama cyfrowa jak najbardziej jest potrzeba, chociażby na przystankach, czy na citylightach, które funkcjonują w przestrzeni miejskiej. Wtedy jest adresowana przede wszystkim do pieszych - mówił zastępca prezydenta m. st. Warszawy.

Olszewski przyznaje, że z szyldami była też kwestia dyskusyjna. - Kiedy naciskaliśmy na przygotowanie ustawy krajobrazowej była dyskusja jak mocno regulować szyldy. Warszawska uchwała krajobrazowa reguluje, gdzie mogą być zlokalizowane szyldy, jakiej wielkości, ale nie definiujemy kolorów ani materiałów - przyznał. Jako miasto poszliśmy o krok dalej i robiliśmy wspólnie z przedsiębiorcami pilotaż wzorcowych szyldów. Miasto jest sfinansowało. To były szyldy dedykowane rzemieślnikom z Pragi, aby pokazać dobry przykład - dodał.

Olszewski przyznaje, że podpatrują, jak inni podchodzą do tych zagadnień. - Wyjątkiem jest tu Wielka Brytania, która pozwala sobie na bardzo szeroką implementację, tak samo jak USA, wystarczy zobaczyć jak to wygląda na Times Square. Koledzy jednak np. z Wiednia czy Berlina ograniczają nośniki cyfrowe do citylightów - nadmienił.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.