REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Luksus w łazience według designerów i projektantów

  • Autor: RynekŁazienek.pl
  • 17 kwi 2018 14:27
Luksus w łazience według designerów i projektantów

Po prezentacji przygotowanej przez przedstawicieli Maisson Valentina przyszedł czas na dyskusję o łazienkach segmentu premium. Uczestnicy dyskusji podjęli próbę zdefiniowania, czym jest luksus w łazience.

REKLAMA

W panelu Forum Branży Łazienkowej, prowadzonym przez Zbigniewa Urbańskiego udział wzięli: Soraia Costa, Sergio Oliveira jako przedstawiciele marki Maison Valentina, a także Łucja Janik - architekt, współwłaściciel, Rubicon Architektura i Projektowanie Wnętrz; Marcelin Matusiak - Strategic Insight Manager, GfK Polonia, ekspert ds. badań konsumenckich; Rafał Przygocki, zarządzający firmą Marmorin w Polsce oraz projektant Piotr Wełniak.

Piotr Wełniak rozpoczął od zwrócenia uwagi na fakt, że luksus mierzy się skalą. Łazienka premium to salon kąpielowy o powierzchni kilkudziesięciu metrów kwadratowych – powiedział. Łazienka jako wnętrze nabiera dziś nowego znaczenia. Przestaje być pomieszczeniem, służącym zaspakajaniu fizjologicznych potrzeb. Staje się coraz częściej wizytówką mieszkania czy domu. Polacy, przez lata pozbawieni dostępu do produktów z wyższej półki, wciąż odczuwają potrzebę luksusu. Rośnie świadomość potrzeby zatrudniania projektanta wnętrz, od którego oczekujemy dziś tzw. efektu WOW, spektakularności.

Rozwojowi segmentu premium sprzyja korzystna koniunktura gospodarcza. Coraz więcej Polaków po prostu „stać na luksus”, a to napędza rozwój produktów premium niezależnie od branży. Marcelin Matusiak, odwołując się do przykładu marki Maison Valentina, zwrócił uwagę na panujący obecnie kierunek myślenia o łazience. Mamy w tej chwili do czynienia z personalizacją wnętrza, trendem polegającym na nadawaniu indywidualnego charakteru łazience. Wnętrze to nabiera szczególnego miejsca w naszym życiu, w domu i w rodzinie. Łazienka zaczyna coraz częściej być postrzegana jako przestrzeń wypoczynku. W łazience premium musi znaleźć się miejsce na leżankę, saunę, dużą wolnostojącą wannę czy jacuzzi. Klienci oczekują od projektanta wizji „filmowego”, nastrojowego wnętrza, w którym będą mogli przyjemnie spędzić czas.

Paneliści podkreślali też, że myślenie o łazience premium powinno zaczynać się już na etapie projektowania domu.

To bardzo ważne by o łazience myśleć już na etapie koncepcji projektowej – mówił Piotr Wełniak. - Powinniśmy przeanalizować jak, kiedy i kto będzie z niej korzystał. To pozwoli nam stworzyć wnętrze unikalne, dobrze odpowiadające potrzebom domowników i ponadczasowe. Tymczasowość i dekoracyjność nie jest dobra dla segmentu premium.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY