REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy architektury na 4 Design Days. Zobacz film

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 lut 2017 13:13
Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy  architektury na 4 Design Days. Zobacz film
Renato Rizzi, Fot. PTWP
Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy  architektury na 4 Design Days. Zobacz film
Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy  architektury na 4 Design Days. Zobacz film
Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy  architektury na 4 Design Days. Zobacz film
Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy  architektury na 4 Design Days. Zobacz film
Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy  architektury na 4 Design Days. Zobacz film
Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy  architektury na 4 Design Days. Zobacz film
Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy  architektury na 4 Design Days. Zobacz film
Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy  architektury na 4 Design Days. Zobacz film
Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy  architektury na 4 Design Days. Zobacz film
Rizzi, Loegler, Schuessler, Reinders i Łukasik, czyli gwiazdy  architektury na 4 Design Days. Zobacz film

- Ludzie chcą robić biznes, ale musimy się zastanowić, kto będzie chciał oglądać nasze przedmieścia, które co 15-20 lat trzeba remontować albo wyburzać – przestrzegał architekt Renato Rizzi podczas inaugurującego drugi dzień 4 Design Days panelu dyskusyjnego.

REKLAMA

- Należymy do czasu w jego całości i powstaje pytanie - dlaczego architektura dziś jest tworzona z myślą o tym, że będzie istnieć 20-30 lat, a potem bardziej się opłaca ją wyburzyć, niż odnawiać? Dlaczego stara architektura trwa wieki, a dzisiejsza już nie? Wiem, ze ludzie chcą robić biznes i interesy, ale musimy się zastanowić kto będzie chciał oglądać nasze przedmieścia, które co 15-20 lat trzeba remontować albo wyburzać. Jednym aspektem jest architektura, drugim – pieniądze. Musimy być krytyczni, by tworzyć coś wartościowego – podkreślał architekt Renato Rizzi podczas inaugurującego drugi dzień 4 Design Days panelu dyskusyjnego.

Rozmowa, którą moderował Piotr Kraśko, dotyczyła roli i przyszłości architektury – zarówno z punktu widzenia biznesu jak i architektów.

- Mamy świadomość wielkiego znaczenia społecznego architektury. Dobry obiekt to nie tylko prestiż dla inwestora, ale też pewien wyznacznik dla konkurencji, bo w ten sposób wyznaczamy im obszar na którym warto rywalizować. Dlatego stawiamy też na obiekty, które są zabytkami, które są pod opieką konserwatora – by nadać nowe oblicze budynkom, które są zakorzenione w mieście, tak jak to było np. w przypadku Hali Koszyki – opowiadała Edyta Bobek, Leasing Director, Griffin Real Estate.

- Architektura jest funkcją usługi. Pracuję dla klientów i chodzi o to, by spełnić ich oczekiwania. Architektura jest tą dziedzina działalności intelektualnej, która zawsze powstawała w jakimś kontekście – mówił z kolei Przemo Łukasik, założyciel Medusa Group, podkreślając że wymiar ekonomiczny i realizacja określonych potrzeba zawsze była integralną cechą architektury, a marzenia architekta często wynikają z tego, z jakimi ideami do biur projektowych przychodzą inwestorzy.

 Na kreacyjny aspekt roli inwestora zwracał uwagę też Romuald Loegler, prezes Atelier Loegler Architekci.

- Rola kreatora musi być też przypisana inwestorowi. Musi mieć świadomość tego co tworzy, buduje, dla kogo i jak to będzie definiować świat – mówił.

 - Planując obiekty i rozwój myślmy o przyszłości. Nie tworzymy na tu i teraz, ale z myślą o tym, że jakiś obiekt będzie tworzył swoją przestrzeń za wiele lat – podkreślał Wiesław Jan Prusiecki, założyciel Grupy Konkret.

 Rob Reinders, Vice President, Design Management, Marriott International – Architecture & Construction, opowiadał jak np. zróżnicowanie regionalne Europy przekłada się na design hoteli. Z kolei Joachim Schuessler zauważał, że to co widzimy w obiekcie, to co wpływa na przeżycia w hotelu, to 15 proc. wartości inwestycji. To część, którą łatwo wyciąć przy cięciu kosztów, bo z technologii tworzącej pozostałe 85 proc. zrezygnować się nie da. Tyle że tego „oszczędność” tak naprawdę może być tym co pozbawi obiekt jego sensu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.