REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 14 wrz 2017 16:05
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
I nagroda (100 tys. zł) – Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy fot. mat. UM Warszawa
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy

Już wiadomo jak będzie wyglądała nowa przeprawa pieszo-rowerowa przez Wisłę na wysokości ul. Karowej i S. Okrzei. Znamy wyniki międzynarodowego konkursu architektonicznego na jej koncepcję. Zwyciężył projekt pracowni Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy.

REKLAMA

- To był niezwykle trudny wybór, bowiem napłynęło wiele bardzo ciekawych prac. Niezwykle istotne było dla nas, żeby wybrać perełkę architektoniczną, która będzie uzupełniała a nie dominowała nad otoczeniem i będzie wyglądała tak, jakby tu zawsze była – mówi Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Konkurs ogłoszono w grudniu ubiegłego roku i cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem architektów z Polski i zagranicy. Wpłynęło aż 40 prac konkursowych (z czego 6 z zagranicy), które ocenił sąd konkursowy w składzie: Marek Mikos – przewodniczący, zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Renata Kaznowska – zastępca Prezydenta m.st. Warszawy, Rainer Mahlamäki – fiński architekt (projektant POLIN), Wojciech Wagner – zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Łukasz Puchalski – dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, Jacek Grunt-Mejer – Pełnomocnik Prezydenta ds. rewitalizacji, Ewa Kuryłowicz i Maciej Mąka – OW SARP, Agnieszka Kulesza – Zarząd Dróg Miejskich, Hubert Markowski – Politechnika Warszawska Wydział Architektury, Wojciech Zabłocki – architekt, Patryk Zaręba – architekt krajobrazu i Henryk Zobel – Politechnika Warszawska Wydział Inżynierii Lądowej.

Wyniki konkursu ogłoszono w czwartek, 14 września. Sąd konkursowy przyznał następujące nagrody:

I nagroda (100 tys. zł) – Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy;
II nagroda (70 tys. zł) – Dipl. Arch. ETH SIA Anna Jach, Zuzana Krzyzanska, Anatoni Keszycki i Schnetzer Puskas International AG ze Szwajcarii;
III nagroda (40 tys. zł) – DWAA ARCHITEKCI MARCIN WOLSZCZAK

Wyróżnienia równorzędne (po 25 tys. zł):
- JOANNA JĘDRUŚ-CABRERA, EOVASTUDIO SPL, GmasP (GOBERNA PEREZ & ASOCIADOS SL) z Hiszpanii,
- SUD ARCHITEKCI POLSKA  z Warszawy;

Wyróżnienia równorzędne honorowe:
- Maria Ceran, Małgorzata Florczak-Puńko, Małgorzata Wiśniewska i Natalia Wilczak z Warszawy,
- NOKE Sp. z o.o. z Warszawy;

Zwycięski projekt został nagrodzony za „powściągliwą i niezwykle elegancką formę”, doskonale wpisującą się w pejzaż tej części miasta. Autorzy pracy „zachowując oryginalny i niepowtarzalny wygląd przeprawy, nie starali się konkurować z charakterystycznymi obiektami zlokalizowanymi w sąsiedztwie mostu. Zdaniem jury pracę „cechuje wysoka jakość architektury, również w zakresie detalu”. Zwycięska koncepcja, na tle innych rozwiązań konkursowych, daje również największe nadzieje na sprawną i efektywną realizację przeprawy.

Zdobywca I nagrody oprócz nagrody pieniężnej otrzyma także zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki.

Nowa przeprawa (o długości 400 metrów i szerokości 6 metrów) na wysokości ul. Karowej i S. Okrzei wprowadzi zupełnie nową jakość do miejskiej infrastruktury. Przybliży Pragę do centrum, łącząc rewitalizowane obecnie obszary prawobrzeżnej Warszawy z bulwarami wiślanymi. Postanie spacerowy ciąg pomiędzy ul. Ząbkowską a Powiślem i Krakowskim Przedmieściem. Most pieszo-rowerowy zostanie również włączony w istniejący i planowany układ infrastruktury rowerowej po obu stronach Wisły, dzięki czemu powstanie korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z Powiślem, Śródmieściem, a nawet Wolą.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY