REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Aplikacja, która oszczędza czas i usprawnia pracę

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 lis 2017 12:00
fot. pixabay.com

Organizacyjny chaos potrafi zabić nawet najlepszą ideę i pomysł na biznes. Przede wszystkim jednak – skutecznie zdemotywować pracowników i popsuć codzienną atmosferę w pracy. Jak tego uniknąć i sprawić, że nawet duże i dynamicznie rozrastające się biuro będzie przyjazną przestrzenią, w której swobodnie się poruszamy? Polska firma IT stworzyła aplikację Zonifero, która za chwilę może okazać się must have w każdej dużej firmie.

REKLAMA

Wszystko zaczęło się od potrzeby nowych rozwiązań usprawniających codzienną pracę. Ambicje Roberta Strzeleckiego, wiceprezesa białostockiej grupy kapitałowej TenderHut, wykraczały poza odtwarzanie lub ulepszanie istniejących rozwiązań i kierowały się w stronę nowatorskich, niestandardowych sposobów. Swoją firmę stworzył od zera, stopniowo wprowadzając w życie kolejne pomysły i idee, powiększając ją o nowe obszary działań i nowych pracowników. Kompetencje, doświadczenie i świetna intuicja sprzyjały szybkiemu rozwojowi firmy. W zaledwie dwa lata firma zmieniła się w grupę firm, gdzie 4 spółki zależne stworzyły największe przedsiębiorstwo IT w regionie podlaskim. Prężnie rozwijająca się firma następnie rozszerzyła swój zasięg  o nowe rynki, otwierając 7 zagranicznych oddziałów w Sztokholmie, Kopenhadze, Londynie, Zurichu, Berlinie, Dublinie i Nowym Jorku. Mogłoby się zdawać, że nic nie stanie na przeszkodzie w ekspansji na rynku informatycznym. Ale niekiedy najbardziej zaskakujące wyzwania przychodzą od wewnątrz. W ciągu 2 lat liczba pracowników w firmie wzrosła dwudziestokrotnie, a powierzchnia zajmowanego biura siedemnastokrotnie… i ten sukces zapoczątkował problemy. 

Sukcesy, połączenia firm i … stopniowa dezorganizacja

W końcówce roku 2016 TenderHut wchłonął lokalne firmy IT QBurst Polska oraz LIT. Już pierwsza transakcja spowodowała, że w biurze TenderHut zjawiło się kilkudziesięciu nowych pracowników, którzy razem ze swoim sprzętem i narzędziami pracy próbowali znaleźć dla siebie miejsce w nowej rzeczywistości. Do codziennej pracy zespołu wkradły się chaos i dezorganizacja, utrudniając szybką komunikację i sprawną realizację zadań. Nowi specjaliści nie do końca odnajdywali się w przestrzeni biura, stale ktoś wchodził do sal konferencyjnych, w których odbywały się spotkania, siadał za biurkiem osoby na urlopie albo też zjawiał się na zebraniu, które już dawno odwołano. Firma stanęła przed obliczem nowego wyzwania.

 Robert, jako menedżer z wieloletnim doświadczeniem, zdawał sobie sprawę, że im dłużej taka sytuacja będzie się utrzymywać – tym większy może być jej negatywny wpływ na działania firmy. Połączenie dużych firm wymaga w praktyce perfekcyjnej organizacji zadań i doskonałej elastyczności przy rozwiązywaniu kolejnych, pojawiających się komplikacji. A te pojawiają się na każdym etapie – zarówno przed jak i po połączeniu. Potrzeba wtedy sprawnego sposobu komunikacji wewnątrz firmy, organizacji wspólnej przestrzeni pracy, logistyki związanej ze sprzętem biurowym i informatycznym, czy też efektywnym systemem pracy oraz dokonaniem niezbędnych formalności natury administracyjno-kadrowej.

 Brakowało narzędzia, które rozwiązałoby problem dezorganizacji i pozwoliłoby iść naprzód. Pojawiła się idea stworzenia aplikacji, dzięki której każdy nowy członek zespołu mógłby, począwszy od pierwszego dnia, czuć się w firmie komfortowo i poruszać w niej swobodnie. Gdyby wszyscy mogli się znać, wiedzieć dokładnie gdzie, kto siedzi, gdzie znaleźć osobę, z którą codziennie mailują w sprawie określonego projektu – czyż nie byłoby idealnie?



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.