REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Dekoracyjne i użytkowe oświetlenie nowoczesnego hotelu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 gru 2016 14:53
Dekoracyjne i użytkowe oświetlenie nowoczesnego hotelu
fot. materiały prasowe GTV
Dekoracyjne i użytkowe oświetlenie nowoczesnego hotelu
Dekoracyjne i użytkowe oświetlenie nowoczesnego hotelu
Dekoracyjne i użytkowe oświetlenie nowoczesnego hotelu

Niezależnie od tego czy to mały, przytulny rodzinny pensjonat czy sieciowy hotel dysponujący wieloma pokojami - ponad 40 proc. energii elektrycznej, która jest w nim zużywana, pochłania oświetlenie obiektu. To efekt specyficznej funkcji hotelu i wymogów bezpieczeństwa. Odpowiednio dobrany system oświetlenia pozwala nie tylko uzyskać wymierne oszczędności, ale i pozytywnie wpływać na odczucia gości sprawiając, że będą czuli się komfortowo – a to klucz do sukcesu.

REKLAMA

Oświetlenie fasady – prestiż i reklama

W hotelu w sposób wyjątkowy łączy się samopoczucie gości i wygląd oświetlonej przestrzeni, tworząc wyjątkowe odczucia i emocje – to one w ułamku sekundy zdecydują o pierwszym wrażeniu i atmosferze miejsca. To te emocjonalne reakcje zdecydują o jego sukcesie i  pozytywnym odbiorze. Jeśli chcemy, by goście czuli się w obiekcie wyjątkowo dobrze – w równie emocjonalny i niebanalny sposób powinniśmy zaprojektować system oświetleniowy naszego obiektu.

Wygląd hotelu w dzień szybko może spowszednieć – za to nocna, marketingowa iluminacja obiektu powinna wzbudzać pozytywne emocje. Odpowiednio zaprojektowane oświetlenie będzie podkreślać walory architektoniczne budynku, a gra światłocieni uatrakcyjni fasadę. Efektowne oświetlenie elewacji budynku firmy to doskonała reklama, sposób na wyróżnienie się z miejskiego tła i przykucie uwagi. Iluminacja zewnętrzna pełni funkcję dekoracyjną i reprezentacyjną – wzmacnia unikalny wygląd hotelu i buduje rozpoznawalność marki.  

Niezależnie od różnego nastawienia, wymagań i oczekiwań, z jakimi goście przybywają do hotelu liczyć się będzie dla nich poczucie bezpieczeństwa – unikajmy więc tworzenia półmroku i miejsc niedoświetlonych. Ważne, by moc oświetlenia drogi dojazdowej do hotelu i drogi głównej były na tym samym poziomie. Równie istotny jest jasno oświetlony parking i wejście do hotelu.

Wyróżnikiem hotelu może być kolor światła użytego do jego oświetlenia – coraz popularniejszym rozwiązaniem jest stosowanie naświetlaczy LED RGB, pozwalających na stworzenie efektownych, kolorowych iluminacji. W wypadku hoteli lepiej zrezygnować z metody zalewowej, gdzie za pomocą naświetlaczy podświetla się całą bryłę budynku – światło wpadające przez okna może przeszkadzać gościom. Lepiej w tym celu skorzystać z metody punktowej – akcentując za pomocą źródeł światła małej mocy ciekawsze architektoniczne detale. Można również wykorzystać metodę mieszaną – zalać światłem elewację części niemieszkalnej, zaznaczając szczególnie wejście do hotelu, a pozostałą część ozdobnych elementów architektury podkreślić oświetleniem punktowym.

Oświetlenie parkingu powinno funkcjonować przez cała noc, dlatego musi być oparte na rozwiązaniach pozwalających na długą i oszczędną eksploatację. Zastosowanie czujników obecności sprawdzi się jedynie w wypadku małych parkingów – konieczność stuprocentowego pokrycia stref parkingowych na dużym obszarze wiązałoby się z kosztowną koniecznością zastosowania dużej ilości czujników. W przypadku parkingów zewnętrznych najczęściej stosuje się oświetlenie oprawami drogowymi umieszczonymi na słupach wokół parkingu. Jednak najlepszy efekt osiągniemy wtedy, kiedy oprawy zawieszone zostaną niżej - najlepiej bezpośrednio przy stanowiskach parkingowych. Lepiej także zastosować większą liczbę punktów oświetleniowych o mniejszej mocy, zamiast mniej licznych opraw o wysokiej mocy wyjściowej.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.