REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Jak technologia zrewolucjonizuje pracę w biurze

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 11 maj 2018 12:31
Jak technologia zrewolucjonizuje pracę w biurze
fot. pixabay.com

Technologia powoduje bezprecedensowe zmiany - nie tylko w sferze stanowisk, ale także modelu pracy. Andre Sharpe, dyrektor Regus ds. informatyki mówi nam o innowacjach, które odmienią miejsce pracy w 2018 roku i później.

REKLAMA

Budynki będą naprawiać się same

- Przygotuj się na pożegnanie z tradycyjnymi biurowcami. Miniaturyzacja mikrochipów i redukcja kosztów sprawiają, że obecnie niezwykle łatwo jest podłączyć przedmioty do Internetu. Wszechogarniająca sieć Internetu rzeczy (IoT) obejmuje najróżniejsze przedmioty — od inteligentnych szczoteczek do zębów po zdalnie sterowane zamki drzwi - mówi Andre Sharpe, dyrektor Regus ds. informatyki.

Technologia IoT pomoże pracownikom biur dostosować przestrzeń do indywidualnych potrzeb — od oświetlenia po temperaturę, a nawet jakość powietrza. Systemy regulacji warunków otoczenia ulegną w najbliższych trzech latach całkowitej automatyzacji. W starszych budynkach przedsiębiorstwa umieszczą czujniki, za pomocą których pracownicy dowolnie dostosują otoczenie. W rezultacie znacznie zmniejszy się zużycie energii.

W przyszłości pomieszczenia będą na tyle inteligentne, by samodzielnie sobą zarządzać. Budynki będą same zgłaszały potrzebę konserwacji i monitorowały swój stan techniczny. Będzie to możliwe dzięki wbudowaniu czujników IoT w betonowe ściany nowych obiektów.

Sztuczna inteligencja odpowie na pytania

W ostatnich czterech latach byliśmy świadkami boomu w rozwoju sztucznej inteligencji (ang. artificial intelligence, AI) i jej obszaru — uczenia maszynowego (ang. machine learning, ML). Komputery potrafią obecnie analizować obszerne zestawy danych oraz obrazy i filmy, interpretować ich treść oraz wyciągać na tej podstawie wnioski. Ta technologia jest już wykorzystywana w pojazdach bezzałogowych i sekcji aktualności w serwisie Facebook, a wkrótce będzie powszechna również w zakładach pracy.

Zmiany te całkowicie zmienią oblicze obsługi klienta. Dziś rozwiązanie problemu klienta wymaga pomocy ze strony przedstawiciela, ale już niedługo proces ten będzie obsługiwany automatycznie za sprawą sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Tradycyjne centra obsługi telefonicznej stracą rację bytu (zob. Jak uczenie maszynowe odmienia centra obsługi telefonicznej Regus poniżej.) Zastąpią je zintegrowane systemy AI, które szybko i sprawnie odpowiedzą na zapytania klientów. W krok za obsługą telefoniczną pójdzie pomoc techniczna.

Kadra kierownicza spakuje manatki

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe prawdopodobnie w znacznym stopniu przyczynią się do automatyzacji zadań. Oznacza to, że zmieni się rodzaj wykonywanej przez ludzi pracy. Zwykle uważa się, że technologie AI i ML zastąpią człowieka przy wykonywaniu żmudnych, rutynowych zadań, które nie wymagają wysokich kwalifikacji. Jest jednak całkiem odwrotnie — technologie te zastąpią wiele osób na kierowniczych stanowiskach.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.