REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Przyszłość oświetlenia jest w sieci

  • Autor: propertydesign.pl
  • 03 mar 2017 11:57
Przyszłość oświetlenia jest w sieci
Wojciech Starowieyski, prezes zarządu firmy Aquaform

Rynek oświetleniowy ciągle poszukuje coraz nowszych oraz doskonalszych rozwiązań i technologii. Tę oczywistą tendencję nasiliła na przestrzeni ostatnich lat rewolucja wywołana przez diody LED. Oszczędność energii, trwałość, nieograniczona możliwość kreacji – to tylko niektóre z niewątpliwych zalet nowej technologii, które przywołali uczestnicy debaty „W nowym świetle – jakie możliwości daje architektom technologiczna rewolucja w branży oświetleniowej” w czasie 4 Design Days.

REKLAMA

- Technologia LED przyniosła wiele możliwości, ale i wyzwań dla wszystkich graczy rynku oświetlenia w Polsce – mówi Karol Buczyński, Managing Director Poland firmy Durable.

Tomasz Cedro, reprezentujący firmę Mera, mającej w ofercie szeroki wybór wyposażenia wnętrz, w tym oświetlenia, potwierdził, że oświetlenie LED wywołało prawdziwą rewolucję, nie tylko w przypadku producentów, ale i inwestorów, którzy pokochali LED-y nie tylko we wnętrzach komercyjnych, ale i mieszkaniowych.

LED-y to jednak już rzeczywistość, rynek oświetleniowy czeka na kolejne rewolucje. Co przyniesie przyszłość? Jakie wyzwania stawia przed projektantami oświetlenia i producentami? Wśród tendencji i przewidywań dotyczących rozwoju tej branży uczestnicy debaty wymieniali rozwój LED i OLED, integracji oświetlenia w całą infrastrukturę budynku, smart lighting – inteligentne oświetlenie, które ma szansę już wkrótce podbić polskie domy, a przede wszystkim dynamiczny rozwój internetu światła – internet of light. Szacuje się, że w 2017 roku liczba urządzeń podłączonych do internetu sięgnie na świecie 8 mld, a wiele z nich to urządzenia sterujące oświetleniem. Przyszłość światła jest w sieci.

- Sterowanie oświetleniem, w szczególności bezprzewodowe, może znacznie zwiększyć komfort użytkowania pomieszczeń – mówi Wojciech Starowieyski, prezes zarządu firmy Aquaform. – Jedną z najciekawszych tendencji jest coraz mocniej rozwijane sterowanie przez urządzenia mobilne.

Krzysztof Bańdo, asystent konstruktora w firmie Lako zwrócił z kolei uwagę na coraz bardziej widoczną tendencję w zakresie personalizacji i customizacji oświetlenia. Klienci coraz częściej chcą brać udział w procesie projektowania produktów, potrzebują indywidualnych rozwiązań, co nakłada na producentów i projektantów oświetlenia wiele nowych wyzwań w zakresie analizy potrzeb konsumentów.

Katarzyna Tworek, brand manager Aurora Technika Świetlna potwierdziła coraz większe zainteresowanie inwestorów personalizowanymi rozwiązaniami także w przypadku technologii oświetlenia. Zwróciła również uwagę na znaczenie i możliwości jakie dają w aranżacji oświetlenia materiały, z których wykonane są oprawy oświetleniowe. Przykładem mogą być chociażby gipsy i możliwość ich personalizacji, co cieszy się coraz większą popularnością w przypadku rozwiązań dedykowanych wnętrzom mieszkalnym i komercyjnym.

Coraz większe wyzwania stojące przed rynkiem oświetlenia wywołują również potrzebę profesjonalizacji w zakresie projektowania oświetlenia. Light designer – dotychczas raczej bohater drugiego planu – staje się coraz bardziej poszukiwanym specjalistą.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.