REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Rozwój zielonych technologii ważny niczym misje kosmiczne

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 11 kwi 2016 12:00
Rozwój zielonych technologii ważny niczym misje kosmiczne
fot. Fotolia

Zielona energia pochodząca z wiatru czy słońca oraz wykorzystywanie recyklingu to trzy obszary, w które coraz chętniej inwestują firmy, nie tylko z branży nieruchomości. Wiele z nich wpisuje filozofię zrównoważonego rozwoju w swoje organizacyjne DNA. Jakie zielone technologie najchętniej rozwijają znane marki?

REKLAMA

W ciągu najbliższych 5 lat Bill Gates zainwestuje w energię odnawialną nawet 2 mld USD. Namawia też do prowadzenia „zielonych” prac badawczo-rozwojowych samorządy i inwestorów prywatnych, porównując wagę rozwoju zielonej technologii do misji kosmicznych. W ramach zawiązanej w trakcie szczytu klimatycznego w Paryżu publiczno-prywatnej koalicji na rzecz inwestycji w tzw. czystą energię jako najważniejszą technologię przyszłości, do Billa Gatesa dołączyli m.in. Jeff Bezos, założyciel platformy Amazon, Richard Branson, prezes Virgin Group, Jack Ma, prezes platformy e-commerce Alibaba czy Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka i inni miliarderzy z 10 krajów, a także Uniwersytet Kalifornijski. Podobna koalicja – PRIME Coalition - została też zawiązana z inicjatywy Baracka Obamy, który zabezpieczył w budżecie USA ok. 4 mld USD na inwestycje w obszarze zielonej energii. Jakie zielone technologie najchętniej rozwijają firmy?

Energia ze słońca

Rekordowe środki na ten cel przeznaczył Google. Firma zainwestuje 300 mld USD na budowę tzw. SolarCity w San Mateo w Kalifornii i stworzenie ok. 25 tys. elektrowni słonecznych na dachach. Z kolei Amazon planuje budowę jednej z największych farm solarnych w Wirginii, która będzie dostarczała 170 tys. MWh energii elektrycznej, zasilając położoną w sąsiedztwie serwerownię firmy. To taka ilość energii, która spokojnie mogłaby wystarczyć dla ok. 15 tys. domów.

Energia z wiatru

IKEA podjęła starania, aby od 2020 r. jej sklepy były samowystarczalne pod względem energetycznym. Firma planuje w ciągu kolejnych 5 lat zainwestować 680 mln USD w systemy energii odnawialnej, montując panele solarne, ale i elektrownie wiatrowe w swoich lokalizacjach na całym świecie. IKEA zainstalowała już na dachach swoich sklepów ok. 700 tys. paneli słonecznych, stając się w 70 proc. energetycznie samowystarczalnym. Innym przykładem jest SAP. Globalny gigant technologiczny zobowiązał się do korzystania w pełni z odnawialnej energii we wszystkich centrach danych oraz budynkach firmy na całym świecie. Firma jest również jednym z sygnatariuszy porozumienia RE100. Projekt ma na celu nakłonić 100 światowych liderów biznesu do stworzenia infrastruktury pozwalającej na korzystanie z samouzupełniających się źródeł energii elektrycznej do 2020 roku.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.