REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Akustyka biura i efektywność pracy idą w parze

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 18 sty 2017 09:30
Akustyka biura i efektywność pracy idą w parze
Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. handlu i marketingu, członek zarządu Mikomax Smart Office fot. PTWP

Na to, że efektywne projektowanie akustyki w biurze ma wpływ na wydajność pracowników coraz częściej zwraca się uwagę inwestorom. - Należy pamiętać, że to, jak zachowuje się dźwięk w danej lokalizacji, zależy między innymi od zastosowanego wykończenia przestrzeni, umeblowania, ale też ścianek działowych - zwraca uwagę Zuzanna Mikołajczyk z Mikomax Smart Office.

REKLAMA

- Należy pamiętać, że to, jak zachowuje się dźwięk w danej lokalizacji, zależy między innymi od zastosowanego wykończenia przestrzeni, umeblowania, ale też ścianek działowych – słowem kształtu pomieszczenia. Głośniej będzie w miejscach, gdzie sufit, ściany i podłoga są wykonane z twardych materiałów jak beton, szkło czy płyta karton-gips. W takich wnętrzach dźwięki wzmacniane są przez odbicia, niosąc się dalej i w efekcie przeszkadzając wielu osobom. Niestety taka jest specyfika zdecydowanej większości przestrzeni typu open space. Dlatego, podczas gdy polskie normy wskazują około 55 dB jako wartość hałasu dopuszczalną w pomieszczeniach biurowych, w przestrzeniach otwartych jego poziom jest przekroczony nawet o 15 punktów (60-65 dB). To zdecydowania za dużo – komentuje Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, Członek Zarządu Mikomax Smart Office.

Na to, że efektywne projektowanie akustyki w biurze ma wpływ na wydajność pracowników coraz częściej zwraca się uwagę inwestorom. Trzeba przekonać liderów biznesu, by zwrócili uwagę na problem nadmiernie głośnych środowisk pracy. To szczególnie istotne, skoro sami badani pracownicy wielokrotnie narzekają na spadek koncentracji, a nawet motywacji do działania w biurze, gdzie dźwięk telefonów miesza się z rozmowami współpracowników, odgłosami parzenia kawy i drukowanych dokumentów. Do tego setki przychodzących e-maili dziennie sygnalizowanych dźwiękowo. Brak miejsc do pracy w skupieniu to ogromna strata dla firm.

- Przyjmuje się, że dla ochrony pracownika od nietolerowanych dźwięków w modelu open office, należy tak rozplanować wyposażenie i design przestrzeni, by stanowisko pracy było w odległości przynajmniej 15 metrów od źródeł potencjalnie drażniących odgłosów. Często wykorzystywane są do tego dodatkowe przeszkody - szyby, tablice czy meble rozstawiane tak, by stawały się naturalną ścianą dla niepotrzebnych decybeli. Takie bariery powinny mierzyć od 1,2 do 1,4 metra wysokości, by przyniosły oczekiwane rezultaty. Ale są też proste i gotowe rozwiązania, które proponujemy naszym partnerom. Wśród pracodawców dużych firm w Polsce i na świecie dużą popularnością cieszy się system #Hush, kabina zaprojektowana tak, by służyła spontanicznym spotkaniom czy pracy w skupieniu – przekonuje Zuzanna Mikołajczyk, Mikomax Smart Office.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY