REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Aleksandra Radomska, prelegentka 4 Design Days: Biuro to nie muzeum – musi żyć

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 sty 2018 13:01
Aleksandra Radomska, prelegentka 4 Design Days: Biuro to nie muzeum – musi żyć
Aleksandra Radomska, Allegro.pl

- W biurach przybywa zieleni, kolorów, miejsc do nieformalnych spotkań. Z mojej perspektywy dużo większą wagę niż kiedyś przykładamy do wielofunkcyjności i elastyczności. Najważniejsza jest możliwość szybkiego przearanżowania powierzchni, przestawienia mebli, zmiany funkcji pomieszczenia: z gabinetu w biuro, z biura w salę konferencyjną - mówi Aleksandra Radomska, Administration Manager w Allegro.pl., która będzie jednym z prelegentów sesji "Jeszcze biuro czy już dom? Jak zaczarować przestrzeń do pracy?" podczas 4 Design Days 2018.

REKLAMA

Property Design: Jakie trendy można zauważyć we współczesnym projektowaniu biur?

Aleksandra Radomska: W biurach przybywa zieleni, kolorów, miejsc do nieformalnych spotkań. Z mojej perspektywy dużo większą wagę niż kiedyś przykładamy do wielofunkcyjności i elastyczności, najważniejsza jest możliwość szybkiego przearanżowania powierzchni, przestawienia mebli, zmiany funkcji pomieszczenia – z gabinetu w biuro, z biura w salę konferencyjną itp. Rynek, na którym funkcjonujemy szybko się zmienia i dynamicznie rozwija – zmiany te odbijają się też na naszej strukturze. Pracownicy różnych zespołów łączą się w grupy projektowe, w których funkcjonują przez kilka miesięcy, by następnie przejść do kolejnego projektu. Planując nasze ostatnie - warszawskie - biuro, staraliśmy się wziąć pod uwagę tę dynamikę. Zaplanowaliśmy bardzo dużo sal konferencyjnych, które mają infrastrukturę umożliwiającą zamienienie ich w biuro, w pokojach zespołów zaplanowane jest miejsce na dodatkowe biurka, mamy też kilka pomieszczeń rozdzielonych składanymi ściankami, dzięki czemu w zależności od potrzeb mogą pomieścić mniejsze lub większe zespoły. Z niecierpliwością czekam na moment, kiedy upowszechnią się rozwiązania technologiczne, umożliwiające nam stworzenie wireless office – biura bez floorboxów, podłogi technicznej, kilometrów kabli i listew zasilających. Myślę, że będzie to ogromny przełom w projektowaniu i szansa na stworzenie biura dopasowanego do szybko zmieniającej się rzeczywistości.

Na co nowy pracownik od razu zwraca uwagę w miejscu pracy?

Pierwsze wrażenie zawsze robi klimat biura. Nie zdajemy sobie sprawy, że kryje się pod nim przemyślana koncepcja: architektura, design, kolory, materiały. To właśnie te elementy wpływają na nasz odbiór miejsca w pierwszych kilkudziesięciu sekundach przebywania w nim. Nasi goście zwykle na początku widzą zieleń, jasne, przestronne pomieszczenia, miękkie wykładziny. Pracownicy ulegają temu samemu efektowi, ale w ich przypadku zachwyt kolorowym dywanem szybko ustępuje względom praktycznym. Pojawiają się pytania w stylu: jak duży jest mój pokój? Ile osób w nim pracuje? Czy mam wygodne krzesło i dostosowane do moich potrzeb biurko? Jak daleko jest kuchnia (i kawa!) oraz łazienka? Ważna jest akustyka pomieszczeń, dostępność miejsc do spotkań i zlokalizowanie ich blisko pokoi zespołów. Design i rozwiązania technologiczne, a także piłkarzyki, czy sprzęty do ćwiczeń tracą znaczenie, jeśli pracownik ma niewygodne krzesło, za niskie biurko, w biurze jest za zimno, a w kuchni brakuje kubków i kawa jest paskudna.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.