REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Aleksandra Radomska, prelegentka 4 Design Days: Biuro to nie muzeum – musi żyć

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 sty 2018 13:01
Aleksandra Radomska, prelegentka 4 Design Days: Biuro to nie muzeum – musi żyć
Aleksandra Radomska, Allegro.pl

- W biurach przybywa zieleni, kolorów, miejsc do nieformalnych spotkań. Z mojej perspektywy dużo większą wagę niż kiedyś przykładamy do wielofunkcyjności i elastyczności. Najważniejsza jest możliwość szybkiego przearanżowania powierzchni, przestawienia mebli, zmiany funkcji pomieszczenia: z gabinetu w biuro, z biura w salę konferencyjną - mówi Aleksandra Radomska, Administration Manager w Allegro.pl., która będzie jednym z prelegentów sesji "Jeszcze biuro czy już dom? Jak zaczarować przestrzeń do pracy?" podczas 4 Design Days 2018.

REKLAMA

Property Design: Jakie trendy można zauważyć we współczesnym projektowaniu biur?

Aleksandra Radomska: W biurach przybywa zieleni, kolorów, miejsc do nieformalnych spotkań. Z mojej perspektywy dużo większą wagę niż kiedyś przykładamy do wielofunkcyjności i elastyczności, najważniejsza jest możliwość szybkiego przearanżowania powierzchni, przestawienia mebli, zmiany funkcji pomieszczenia – z gabinetu w biuro, z biura w salę konferencyjną itp. Rynek, na którym funkcjonujemy szybko się zmienia i dynamicznie rozwija – zmiany te odbijają się też na naszej strukturze. Pracownicy różnych zespołów łączą się w grupy projektowe, w których funkcjonują przez kilka miesięcy, by następnie przejść do kolejnego projektu. Planując nasze ostatnie - warszawskie - biuro, staraliśmy się wziąć pod uwagę tę dynamikę. Zaplanowaliśmy bardzo dużo sal konferencyjnych, które mają infrastrukturę umożliwiającą zamienienie ich w biuro, w pokojach zespołów zaplanowane jest miejsce na dodatkowe biurka, mamy też kilka pomieszczeń rozdzielonych składanymi ściankami, dzięki czemu w zależności od potrzeb mogą pomieścić mniejsze lub większe zespoły. Z niecierpliwością czekam na moment, kiedy upowszechnią się rozwiązania technologiczne, umożliwiające nam stworzenie wireless office – biura bez floorboxów, podłogi technicznej, kilometrów kabli i listew zasilających. Myślę, że będzie to ogromny przełom w projektowaniu i szansa na stworzenie biura dopasowanego do szybko zmieniającej się rzeczywistości.

Na co nowy pracownik od razu zwraca uwagę w miejscu pracy?

Pierwsze wrażenie zawsze robi klimat biura. Nie zdajemy sobie sprawy, że kryje się pod nim przemyślana koncepcja: architektura, design, kolory, materiały. To właśnie te elementy wpływają na nasz odbiór miejsca w pierwszych kilkudziesięciu sekundach przebywania w nim. Nasi goście zwykle na początku widzą zieleń, jasne, przestronne pomieszczenia, miękkie wykładziny. Pracownicy ulegają temu samemu efektowi, ale w ich przypadku zachwyt kolorowym dywanem szybko ustępuje względom praktycznym. Pojawiają się pytania w stylu: jak duży jest mój pokój? Ile osób w nim pracuje? Czy mam wygodne krzesło i dostosowane do moich potrzeb biurko? Jak daleko jest kuchnia (i kawa!) oraz łazienka? Ważna jest akustyka pomieszczeń, dostępność miejsc do spotkań i zlokalizowanie ich blisko pokoi zespołów. Design i rozwiązania technologiczne, a także piłkarzyki, czy sprzęty do ćwiczeń tracą znaczenie, jeśli pracownik ma niewygodne krzesło, za niskie biurko, w biurze jest za zimno, a w kuchni brakuje kubków i kawa jest paskudna.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY