REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Anita Gradomska: Inwestorzy szukają atrakcyjnego i unikatowego designu

  • Autor: Anna Liszka, Propertydesign.pl
  • 14 gru 2015 14:00
Anita Gradomska: Inwestorzy szukają atrakcyjnego i unikatowego designu
fot. Anita Gradomska

Wzorem przestrzeni biurowych, na popularności zyskują dziś kreatywne centra konferencyjno-szkoleniowe. Coraz częściej projektowane są jako optymalne dla naszego zdrowia - mówi architekt Anita Gradomska.

REKLAMA

- Odchodzi się od nudnego układu zamkniętych pomieszczeń skomunikowanych korytarzami, na rzecz energetyzujących, wielofunkcyjnych i elastycznych przestrzeni dających możliwość swobodnej aranżacji dostosowanej do potrzeb różnych grup użytkowników - twierdzi architekt.

Jak wyjaśnia Gradomska, wnętrza wyposaża się w nieoczywiste, mniej formalne meble stymulujące aktywność, integrację i komunikację między uczestnikami szkoleń. Inwestuje się również w wygodne, często komfortowe, a przy tym nowoczesne wyposażenie, zarówno w sferze mebli ruchomych, jak i profesjonalnego nagłośnienia, systemów multimedialnych, oświetlenia czy klimatyzacji.

- Centra konferencyjne coraz częściej projektowane są jako optymalne dla naszego zdrowia - z dostępem sal do światła dziennego (przy jednoczesnym zastosowaniu systemów zaciemniających), z optymalną temperaturą i wymianą powietrza, zgodnie z ideami ekologicznego i zrównoważonego budownictwa - podkreśla Gradomska.

Według architekt, modny stał się dobry design kształtujący indywidualny charakter miejsca. - Ważne jest stworzenie atmosfery pracy w jak najbardziej charakterystycznej przestrzeni, np. zlokalizowanie sal konferencyjnych na ostatniej kondygnacji z widokiem na miasto czy najbardziej atrakcyjną część zabytkowej zabudowy - tłumaczy Gradomska i dodaje, że ważnym elementem staje się również kontakt z otoczeniem poprzez otwarcie na zieleń.

Architekt zwraca uwagę, że olbrzymi nacisk stawia się na akustykę sal konferencyjnych, zwłaszcza na eliminowanie pogłosu i zapewnienie poufności. - Wymagana jest coraz wyższa szczelność dźwiękowa atestowanych przegród, którą uzyskuje się poprzez zastosowanie różnorodnych rozwiązań i materiałów dźwiękochłonnych - w postaci coraz bardziej wyrafinowanych form sufitów podwieszonych, okładzin ściennych, wykładzin podłogowych czy wolno stojących ekranów akustycznych - zaznacza Gradomska i reasumuje: - Inwestorzy szukają dziś atrakcyjnego, wręcz unikatowego designu. I to najlepiej na minimalistycznym lub historycznym tle, wyposażonego w innowacyjne i energooszczędne rozwiązania technologiczne, który stanie się wizytówką firmy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY