REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Aziralili: Pozytywne przestrzenie się opłacają

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 06 sie 2018 09:01
Aziralili: Pozytywne przestrzenie się opłacają
Aziralili
Aziralili: Pozytywne przestrzenie się opłacają
Aziralili: Pozytywne przestrzenie się opłacają
Aziralili: Pozytywne przestrzenie się opłacają
Aziralili: Pozytywne przestrzenie się opłacają

Aziralili to wielokrotnie nagradzana artystka, ekspertka, prekursorka i kuratorka Sztuki Pozytywnej, która czerpie inspiracje z osiągnięć psychoanalizy C.G.Junga oraz badań fizyki kwantowej. Jej prace wystawiane są w muzeach, renomowanych galeriach oraz przez prywatnych kolekcjonerów sztuki na całym świecie. Aziralili jest również autorką powstającej właśnie książki na temat tworzenia pozytywnych wnętrz, w której jednym z opisanych przykładów jest wrocławski kompleks Double Tree by Hilton OVO Wrocław. 


REKLAMA

Jest Pani ambasadorką tzw. Pozytywnych Przestrzeni. Co kryje się za tym pojęciem?

Aziralili: Przede wszystkim jestem pionierką i autorką idei opartej na osiągnięciach Bauhausu oraz moich własnych doświadczeniach. Teraz jestem też ambasadorką. Tworzenie obrazów - projektów inspirowanych psychoanalizą C.G. Junga, wkomponowywanie ich w przestrzeń i obserwowanie reakcji użytkowników pokazało, że całe pomieszczenie współpracuje z obrazem tworząc projekt. To był punkt wyjścia do tworzenia Pozytywnych Przestrzeni - takich, które swoim sposobem zorganizowania wspierają jakiś konkretny rodzaj zachowań, odczuć, sposobów myślenia, bądź inicjują nowe, uznane za pożądane np. koncentracja lub radość.

Pojęcie to wiąże Pani z ideą Bauhausu. Gdzie istnieją punkty styku?

Podstawę całej zbudowanej idei stanowią osiągnięcia szkoły Bauhaus, które udowodniły, że sposób zorganizowania przestrzeni ma bezpośredni wpływ na sposób działania i myślenia ludzi, a czynnik emocjonalny jest równie ważny jak pragmatyczny. Podobnie jak przedstawiciele Bauhausu uważam, że w każdym projekcie trzeba też uwzględnić biologię, socjologię, psychologię i ergonomię. Wyznaczniki Pozytywnych Przestrzeni również dużą wagę przywiązują do szeroko rozumianej idei dobra i rozwoju osobistego człowieka.

Wskazuje Pani na kilka wyznaczników pozytywnych wnętrz, m.in. na lokalizację, konstrukcję architektoniczną oraz użyte materiały. Jak niniejsze wyznaczniki powinny się kształtować aby uzyskać pozytywny efekt?

Wszystkich Wyznaczników jest 13. Podzieliłam je na dwie grupy: pierwsza to Wyznaczniki Twarde - te, o których pani wspomniała. Są bardzo ważne i w ogromnym stopniu determinują cały projekt. Lokalizacja jest rzeczą najważniejszą, szczególnie jej historia i najbliższe otoczenie. Konstrukcja architektoniczna definiuje możliwości rozwiązań projektowych w jej wnętrzu. Na przykład w hotelu Double Tree by Hilton OVO Wrocław dzięki tak doskonałej konstrukcji architektonicznej - parter oparty na ponad pięciometrowych słupach - stworzył ogromne możliwości interpretacji open space i podziałów przestrzeni wkomponowując środowisko naturalne - patio - w środek. Istotne znaczenie ma również dziewięć Wyznaczników Miękkich i podsumowujący Faktor P. Robiąc ocenę obiektu, analizuję wszystkie wyznaczniki i ich wzajemne proporcje w projekcie. To dopiero daje miarodajny obraz całości.

Jak według Pani powinien wyglądać pozytywny hotel?

Pozytywny hotel powinien mieć bardzo wysokie parametry wszystkich wyznaczników. Analizę jednego z przykładów opisuję w mojej książce o roboczym tytule "Pozytywne Przestrzenie - jesteś tym, gdzie przebywasz".





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.