REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

www.kanlux.pl
×

Szukaj w serwisie

Beata Dela: Tutaj nie można się "znudzić" czy popaść w rutynę

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 lis 2016 15:59
Beata Dela: Tutaj nie można się "znudzić" czy popaść w rutynę
Beata Dela, fot. materiały prasowe
Beata Dela: Tutaj nie można się "znudzić" czy popaść w rutynę
Beata Dela: Tutaj nie można się "znudzić" czy popaść w rutynę

O projektowaniu płytek ceramicznych, o tym co daje satysfakcję w pracy projektanta i wyjątkowej kolekcji nagrodzonej "oskarem" designu rozmawiamy z Beatą Delą, menadżerem produktu i projektantką Ceramiki Paradyż.

REKLAMA

Porzuciła Pani projektowanie dywanów na rzecz… płytek ceramicznych. Dlaczego? Czy płytki okazały się ciekawszym materiałem?

Ceramika Paradyż ma wiele do zaoferowania, firma inwestuje w najnowsze technologie, jest to pięć zakładów, gdzie każdy produkuje zupełnie różne produkty. Tutaj nie można się "znudzić" czy popaść w rutynę.

Czym dla Pani jest projektowanie płytek ceramicznych?

Czymś co daje mi dużą satysfakcję, szczególnie wtedy, kiedy widzę „swoje kolekcje” w dobrze zaprojektowanych wnętrzach, mieszkaniach, domach, hotelach.

Jak długo pracuje się nad nową kolekcją i jak wygląda taki proces projektowania?

Proces projektowy trwa około 2 miesięcy. Początkiem jest projekt graficzny, który modyfikujemy podczas opracowywania prototypu. I tutaj zaczyna się etap pracy z grupą technologów, dobierane są surowce, dzięki którym uzyskujemy efekt końcowy. Powstają warianty kolorystyczne wg wcześniejszych założeń, jak i kilka wersji wykończenia powierzchni, ze zwróceniem dużej uwagi na estetykę i parametry użytkowe płytek.

W przypadku kolekcji 750x750 wdrożenie nowego formatu wymagało inwestycji w urządzenia pozwalające na realizację wszystkich efektów w produkcji przemysłowej, więc ten proces się wydłużył.

Poszukajmy razem definicji słowa „design”. To określenie dla każdego znaczy coś innego. Czym jest dla Pani?

Design to nic innego jak to, co wiąże się z projektowaniem każdego przedmiotu. Wzór, kolor, forma jak również funkcjonalność.

W przypadku płytek, gdzie nie możemy posłużyć się trzecim wymiarem, najważniejsza jest gra koloru i grafiki. Ze względu na możliwości technologiczne możemy również użyć pewnych efektów na powierzchni, które podnoszą parametry użytkowe płytki oraz wzbogacają wrażenia estetyczne.   

W tym roku otrzymała Pani "oskara" designu - nagrodę Red Dot za kolekcję Trakt. Czy od początku dostrzegała Pani potencjał w kolekcji - na miarę tej nagrody?

Nie ukrywam, że spośród przygotowywanych w tym formacie kolekcja Trakt była mi najbliższa. Gra grafiki, koloru i struktury powierzchni to pewien rodzaj napięcia estetycznego, i emocjonalnego, które rodzi się w nas, gdy patrzymy na produkt. Bo przecież podświadomie decydujemy czy „coś nam się podoba”. Jest to bardzo trudne do zdefiniowania, ale właśnie to decyduje, że przedmiot jest interesujący. I tu zapada decyzja o jego wyborze przez nas, klienta docelowego jak i komisję konkursową. Pracowaliśmy nad kolekcją tak, aby uzyskać oczekiwany przez nas efekt. Jak widać się udało. Gdybym wiedziała, że będzie zgłoszona do nagrody, stres nie pozwoliłby mi pracować.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY