REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro dla młodych. Jak je zaaranżować?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 18 lip 2018 16:17
Biuro dla młodych. Jak je zaaranżować?
Wojciech Krupa, Partner Zarządzający Smart M²

Na rynek pracy wchodzi już tak zwane „pokolenie Z”, a więc osoby urodzone po 1996 roku. Jednocześnie osoby z „pokolenia Y”, czyli urodzone w latach 80-tych i 90-tych zaczynają osiągać stanowiska kierownicze i wcielać w życie własne idee zarządzania przedsiębiorstwami. Bez wątpienia wpływa to na rynek pracy, a w jeszcze większym stopniu na rynek powierzchni biurowych – mówi Wojciech Krupa, Partner Zarządzający Smart M².


REKLAMA

Tak naprawdę wymagania odnośnie miejsca pracy w dalszym ciągu są w stanie postawić jedynie ci pracownicy, którzy mają dla firmy dużą wartość. A to wśród dwudziesto- i trzydziestolatków jest najwięcej aktywnych programistów, specjalistów ds. bezpieczeństwa informacyjnego, sprzedawców i kreatywnych marketingowców.

Ich motywacją do pracy jest oczywiście wynagrodzenie, nie zawsze jednak chodzi tylko o kwotę wpływającą co miesiąc na konto. Znacznie większą rolę niż kiedyś, pełnią dziś pozapłacowe benefity: karty multisport, prywatne ubezpieczenie, udział w prestiżowych wydarzeniach, wyjazdy zagraniczne.

Drugą cechą dobrej firmy, na którą bardzo zwracają uwagę pracownicy pokoleń Y i Z, jest komfort samej pracy. Ponure gabinety i ciasne, zatłoczone, open space'y nie spełniają już swojej roli. Można powiedzieć, że nigdy nie spełniały jej dobrze, teraz zauważono to i zaczęto brać pod uwagę.

Młodzi pracownicy cenią sobie wnętrza w stylu oddziałów Google – atrakcyjne wizualnie, nieszablonowe, wyposażone w fun roomy, hamaki, a najlepiej także basen. Zdają sobie sprawę, że będą spędzać w pracy ok. 1/3 życia i chcą czuć się w niej jak najlepiej. Jednocześnie starają się wszelkimi możliwymi sposobami odrzucić sztywne reguły, jakie panowały w biurach za ich poprzedników.

Niektóre wnętrza zaczynają przypominać place zabaw i centra rozrywki. Tylko wielokrotnie ciekawsze i lepiej wyposażone.

Faktyczne potrzeby młodych pracowników

Pracownicy mający 20-35 lat potrzebują dokładnie tego samego, co starsi, z tym, że ci drudzy rozpoczynali pracę w czasach, gdy naprawdę nie mieli możliwości wyboru i musieli akceptować warunki, jakie zastali. Potem przyzwyczaili się. Dla młodszych, pewnych swych kompetencji ludzi, jest to nie do pomyślenia.

Potrzebują więc przede wszystkim miejsca. Nowoczesny open space jest znacznie bardziej przestronny niż te sprzed 10-15 lat. Powinien być tak zaprojektowany, by z jednej strony nie tworzyć barier pomiędzy pracownikami, a z drugiej zaś zapewniać nieco prywatności osobom w nim pracującym. Bardzo popularne stały się częściowo osłonięte nisze i stoliki, przy których można odbyć ważną rozmowę telefoniczną, nie przeszkadzając współpracownikom, ani nie będąc przez nich obserwowanym.

Bardzo istotne jest także wyposażenie biura. I nie chodzi bynajmniej o ekspres do kawy, który też zdecydowanie powinien w biurze się znaleźć. Młodzi pracownicy chcą korzystać w pracy z zaawansowanej technologii i sprzętu komputerowego. Komunikacja bezprzewodowa, zaawansowany sprzęt wideokonferencyjny, wydajne laptopy służbowe, wysokiej klasy klimatyzacja, monitory o wysokiej rozdzielczości – bez tego trudno przyciągnąć do siebie wykwalifikowanych pracowników.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.