REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Biuro jest wizytówką firmy - warto o nie zadbać

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 sty 2015 14:22
Biuro jest wizytówką firmy - warto o nie zadbać
Biuro Unilever
Biuro jest wizytówką firmy - warto o nie zadbać

Jak na przestrzeni lat zmieniały się tendencje aranżowania przestrzeni biurowych? Na to pytanie dla Propertydesign.pl odpowiadają Paweł Gardasiewicz, założyciel Grupy Advertis i Monika Gardasiewicz, Art Director grupy Advertis.

REKLAMA

- Kiedyś w biurze najważniejsze były powierzchnia, liczba biurek, gabinet dyrektora. Dziś natomiast biuro staje się wizytówką firmy. Dawniej pracowaliśmy tylko nad przestrzeniami dla gości i pracowników wysokiego szczebla. Od paru lat w dużych korporacjach ten wizerunek przenosi się także na miejsca dla pracowników – nie są to już szare biura, z szarą wykładziną itd. Ta tendencja pokazuję zmianę świadomości firm, bo pracownik spędza w miejscu pracy więcej niż połowę swojego życia.  Profesjonalnie  zaaranżowana przestrzeń, przyczynia się do wzrostu efektywności i kreatywności pracownika. To znak czasów, w których żyjemy. Komfort pracownika daje lepsze efekty - mówi Paweł Gardasiewicz, właściciel i założyciel Grupy Advertis.

Jako przykład Gardasiewicz podaje markę Unilever, z którą Grupa Advertis pracuje od wielu lat. Według Gardasiewicza to był pionier we wprowadzaniu nowoczesnych aranżacji biur, w trosce o komfort pracowników.

- W biurze Unilever wnętrza zaprojektowali architekci z Massive Design, my natomiast byliśmy odpowiedzialni za identyfikację wizualną. To aspekt, który ma zdecydowane przełożenie na wygodę i efektywność pracy. To wieloetapowy proces, który wymaga dokładnej analizy przestrzeni – trzeba przejść się każdym korytarzem, obserwować, zastanowić jak pracownik czy gość ma dotrzeć do danego miejsca. Często od parkingu po drzwi, do których zmierza dana osoba - dodaje Paweł Gardasiewicz.

Jak podkreśla Paweł Gardasiewicz, dzisiaj w większości dużych firm z równą dbałością projektuje się przestrzeń pracowniczą i tę przeznaczoną dla gości.

- Na świecie ten trend został zapoczątkowany przez słynne biuro Google w Zurychu. Grupa Advertis pracowała przy realizacji biura Google we Wrocławiu. Tworzyliśmy tam elementy takie jak drewniane koła pod sufitem w kantynie, parawan z trawą zamrożoną w żywicy, ściana z kurpiowskimi wycinankami, które przechodzą w podłogę. Wystarczy wymienić te elementy, aby zrozumieć, że nie jest to standardowe biuro. Za projekt wnętrz odpowiadała pracownia Massive Design, a my wykonaliśmy wybrane elementy na zlecenie firmy Ghelamco Poland. Obecnie pracujemy między innymi nad aranżacją biura Frontex w Warsaw Spire - mówi Monika Gardasiewicz, Art Director w Grupie Advertis.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY