REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Branża nieruchomości potrzebuje innowacyjnych technologii

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 22 mar 2019 09:00
Branża nieruchomości potrzebuje innowacyjnych technologii
Razem z Kamilem Nicieją i Adamem Stankiewiczem — założycielami Ady — zauważyliśmy, że rynek nieruchomości, a szczególnie najem, technologicznie zatrzymał się w latach 90. Agenci, zarządcy czy deweloperzy dużo czasu poświęcali na jedną transakcję wynajmu, co nie szło w parze z rosnącym wynagrodzeniem. Postawiliśmy sobie pytanie: jak wprowadzona technologia może sprawić, że biznes będzie zarabiać więcej z najmu? - wspomina Natalia Świrska, jedna z założycieli Ady, fot. Filip Kamyczek

Ich zdaniem branża nieruchomości potrzebuje innowacyjnych technologii. Chcą odmienić rynek najmu w Polsce za pomocą sztucznej inteligencji: Ady. - Profesjonaliści powinni skupić się na podpisywaniu umów, a resztę obowiązków przekazać właśnie technologii - twierdzi Natalia Świrska, jedna z założycieli Ady, laureata konkursu Proptech Festival 2018.

REKLAMA

Wiem, że wszystko zaczęło się od pożegnalnego spotkania, które stało się początkiem wspólnego biznesu. Miała pani pojechać na wolontariat do Afryki, ale zrezygnowała przez propozycję współtworzenia Ady?

Tak, miałam pojechać do Afryki, czego nie zrobiłam przez Adę (śmiech). Tuż przed wyjazdem spotkałam się, aby pożegnać się ze swoim kolegą Kamilem Nicieją. Na tym spotkaniu opowiedział mi o swoim niezwykłym pomyśle, który może odmienić rynku najmu nieruchomości.

Rozumiem, że zaraził panią pasją do branży nieruchomości i Ady?

Kamil potrafi przekonać do swojej pasji (śmiech). Rozmawialiśmy o tym, że najem nieruchomości technologicznie zatrzymał się w latach 90. Agenci, zarządcy czy deweloperzy dużo czasu poświęcali na jedną transakcję wynajmu, co nie szło w parze z rosnącym wynagrodzeniem. Kamil postawił sobie pytanie: jak wprowadzona technologia może sprawić, że biznes będzie zarabiać więcej z najmu? Odpowiedź okazała się prosta. Profesjonaliści powinni skupić się na podpisywaniu umów, a resztę obowiązków przekazać właśnie technologii - tak zrodził się pomysł na sztuczną inteligencję: Adę. Wtedy stwierdziłam, że jest to wyjątkowy projekt i jedna szansa na milion, dlatego odłożyłam wyjazd do Afryki.

Adę stworzyliście we trójkę. Ile czasu zajęła Wam praca nad nią - od pomysłu do realizacji?

Najnowszą wersję Ady wypuściliśmy w lutym 2018 r. Na początku działała tylko od strony najemców. Do naszej dwójki niedługo później dołączył Adam Stankiewicz, który jest świetnym specjalistą od sztucznej inteligencji. Kamil zaś jest specjalistą produktowym, potrafi przekuć problemy ludzi na konkretne rozwiązania i stworzyć dla nich idealny produkt. Ja w tym wszystkim zajmuje się zarządzaniem operacjami, sprzedażą i kontaktem z biznesem.

Wasz pomysł na biznes ma odmienić rynek najmu mieszkań w Polsce. Co tak naprawdę robi Ada, że zmienia go na lepsze?

Obecnie rynek najmu jest nieefektywny. Nie ma taniego i szybkiego sposobu, aby wynająć mieszkanie. Ogłoszenia są porozrzucane na wielu portalach. Najemca traci czas na wyszukanie interesujących go ofert, później na dzwonienie, by następnie się dowiedzieć, że połowa z nich okazuje się być nieaktualna. Klient traci czas na oglądanie mieszkań, które często okazują się nietrafione - bo często oferty nie zawierają kluczowych informacji itd.

Ada zaś wszystko optymalizuje. To pierwsza sztuczna inteligencja na rynku nieruchomości, które pomoże łatwiej wystawiać ogłoszenia, szybciej selekcjonować kandydatów oraz pozyskiwać nowe, dochodowe mieszkania. Dostarcza nowy standard dla wynajmu.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.