REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Brzydota kiepsko się sprzedaje

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 21 gru 2016 16:23
Brzydota kiepsko się sprzedaje
Marek Witaszewski i Jacek Chaczykowski z pracowni OTOMI Store Design Lab fot. PTWP
Brzydota kiepsko się sprzedaje
Brzydota kiepsko się sprzedaje
Brzydota kiepsko się sprzedaje

W Polsce dzieje się sporo i dobrze. Deweloperzy zaczynają doceniać jakość architektury. Brzydota kiepsko się sprzedaje więc żeby pozostać konkurencyjnym trzeba zaoferować coś ekstra. Nazwisko architekta, dobry projekt i jakość przestrzeni stanowią wartość - uważają zgodnie Jacek Chaczykowski, Marcin Ojrzyński i Marek Witaszewski z pracowni OTOMI Store Design Lab.

REKLAMA

Czy rok 2016 był dobrym rokiem dla polskiej architektury? - A czy w ogóle istnieje coś takiego jak polska architektura - zadaje pytanie Marcin Ojrzyński. Może lepszym pytaniem byłoby to, czy to był dobry rok dla architektury w Polsce, bo przecież na naszym rynku działa wiele zagranicznych biur. Wygrywają konkursy, zdobywają zlecenia i czasem tworzą wyjątkowe projekty - podkreśla Ojrzyński.

Jako przykład, architekci z OTOMI Store Design Lab podają ostatnie, wyjątkowe realizacje w naszym kraju.  - Wielokrotnie nagradzany budynek Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, który wygrał zeszłoroczną edycję Europejskiej Nagrody Architektonicznej im. Miesa van der Rohe biura Barrozi. Budynek Muzeum Historii Żydów Polskich Polin, którego autorem jest pracownia Lahdelma & Mahlamäki Architects, Teatr Szekspirowski w Gdańsku projektu Renato Tizzi, czy Centrum Kulturalno - Kongresowe "Jordanki" w Toruniu autorstwa Fernando Menis - wskazują architekci.

Zdaniem architektów, właśnie takie budynki mają wpływ na to co dzieje się w środowisku architektów. - Udowadniają, że jednak się da. Ustawiamy sobie porzeczkę o stopień wyżej. Jest kogo gonić, jest się z kim ścigać - zauważają architekci i dodają, że wielu młodych architektów odbywa praktyki w najlepszych biurach w świecie. - Część z nich zostaje, ale niektórzy wracają z głowami pełnymi pomysłów. Tworzy się ferment ścierają się pomysły i idee. Można tu podać udany przykład działalności Łukasza Kosa, współzałożyciela pracowni Four o Nine z Szanghaju - zauważają architekci.

Ale i polskie pracownie architektoniczne wygrywają zagraniczne konkursy i zdobywają międzynarodowe nagrody. - Chociażby KWK Promes Roberta Koniecznego, Muzeum Narodowe – Centrum Dialogu Przełomy w Szczecinie pokonało 375 konkurentów z całego świata podczas World Architecture Festival w Berlinie i zwyciężyło w kategorii Najlepszy Obiekt Kultury na świecie - zauważa Ojrzyński. - Mieliśmy okazję spotkać się z panem Robertem podczas jego prezentacji projektu i po tym co usłyszeliśmy możemy tylko utwierdzić się w słuszności decyzji jury. Wielka pokora wobec miejsca, historii i dnia dzisiejszego. Dodatkowym wyzwanie dla projektanta był fakt, że projekt powstał w sąsiedztwie wspomnianej już Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza - podkreśla architeki Jacek Chaczykowski.

Architekci zauważają, że powstają też inne wspaniałe budynki jak: Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach projektu JEMS Architekci, siedziba NOSPR w Katowicach spod kreski Konior Studio, czy Małopolski Ogród Sztuki w Krakowie (projekt Krzysztof Ingarden, Jacek Ewy).  - Dzieje się sporo i dobrze. Deweloperzy zaczynają doceniać jakość architektury. Brzydota kiepsko się sprzedaje więc żeby pozostać konkurencyjnym trzeba zaoferować coś ekstra. Nazwisko architekta, dobry projekt i jakość przestrzeni stanowią wartość - uważają zgodnie architekci.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.